X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 120
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 12 خرداد,1400 | 04:36 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 12 خرداد,1400 | 04:22 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 12 خرداد,1400 | 05:41 ب.ظ

کانادا آزادی بیان و عدالت را به آتش می‌کشد

  • کانادا آزادی بیان و عدالت را به آتش می‌کشد

دانشگاه تورنتو از استخدام ولنتینا آزارووا که به اتفاق آراء به ریاست برنامه بین المللی حقوق بشر در این دانشگاه انتخاب شده بود به دلیل نقدهای تند وی از اسرائیل، ممانعت به عمل آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی از مدیریت دانشگاه تورنتو در رابطه با تحدید آزادی و تحت فشار قرار گرفتن اساتید این دانشگاه از سوی گروه حامی رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

 
کمیته متصدی استخدام اساتید در دانشگاه تورنتو دکتر ولنتینا آزارووا ، را به اتفاق آراء، به ریاست برنامه بین‌المللی حقوق بشر در دانشکده حقوق این دانشگاه انتخاب کرد، با این وجود رئیس دانشگاه تورنتو از استخدام آزارووا ممانعت به عمل آورد.

این در حالیست که بسیاری از اساتید دانشگاه معتقدند مهمترین دلیل ممانعت از استخدام  آزارووا ، فعالیت‌های دانشگاهی و علمی انتقادی وی علیه سوابق حقوق بشری رژیم صهیونیستی است.

قاضی این پرونده در گزارش خود، بر دست‌های پشت پرده و تلاشی پنهانی در راستای ممانعت از استخدام آزارووا، به‌عنوان گزینه‌ای برای تصدی این سمت اشاره کرده‌ است. بنا به گفته قاضی پرونده قبل از پایان یافتن مراحل استخدام آزارووا، یکی از اعضاء سابق هیأت مدیره مرکز امور اسرائیلی و یهودی که یکی از حامیان اصلی مالی دانشگاه نیز به شمار می‌آید در تماسی با دانشگاه در خصوص به راه افتادن کارزار و اعتراض عمومی در پی استخدام آزارووا و نهایتاً آسیب به اعتبار این نهاد و همچنین تأمین بودجه به مدیریت دانشگاه هشدار داده بود.
 

بر اساس گزارش سازمان دفاع از قربانیان خشونت، از هنگام انتشار گزارش مهم سازمان دیده بان حقوق بشر در مورد جرم آپارتاید و جنایت علیه بشریت اسراییل نزدیک به یک ماه پیش، تنها دو رسانه کانادایی در اخبار خود به این گزارش پرداخته اند. شبکه عمومی کانادا، CBC، که بزرگترین و شاید اثرگذارترین رسانه این کشور است در هیچ یک از پلتفرم‌های رسانه‌ای خود کلمه‌ای از این گزارش را منتشر نکرد؛ این در حالیست که بسیاری از خبرگزاری‌های مهم کشورهای دیگر آن خبر را تحت پوشش قرار دادند.

برای کانادا رژیم اسراییل "طرف خوب" است که "ارزش‌های" دموکراتیک کانادا را دارد و فلسطینیان "طرف بد" ماجرا هستند! در حالیکه گزارش این سازمان حقوق بشری می‌گوید: در واقع برای مدت‌هاست که اسراییلی‌ها طرف بد هستند که جهانیان باید حداقل این را بپذیرند و با آن سر و کار داشته باشند.

 

ارسال نظر: