X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 208
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 11 خرداد,1400 | 11:23 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 11 خرداد,1400 | 11:02 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 11 خرداد,1400 | 11:24 ق.ظ

شورای همکاری اسلامی خواستار مجازات عاملان جنایات جنگی در فلسطین شد

  • شورای همکاری اسلامی خواستار مجازات عاملان جنایات جنگی در فلسطین شد

دبیرخانه عمومی شورای همکاری اسلامی اعلام کرد که از هرگونه تلاش برای بازگرداندن حقوق غصب شده فلسطینیان به صاحبان اصلی آن استقبال می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، شورای همکاری اسلامی قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی و مستقل در خصوص اقدامات خصمانه و جنگی در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه در سایه تشدید تنش از طریق پاکسازی قومی در دو محله «الشیخ جراح» و «سلوان» را ستود.
 

بر اساس گزارش فلسطین الیوم، شورای همکاری اسلامی خواستار بازخواست و مجازات عاملان این جنایت‌ها و حامیان آنها به عنوان جنایتکاران جنگی و ضدبشریت شد.
 

دبیرخانه عمومی شورای همکاری اسلامی اعلام کرد، از هرگونه تلاشی که در بازگرداندن حقوق به صاحبان اصلی خود در اراضی فلسطین اشغالی سهیم باشد، استقبال می‌کند.
 

بامداد روز جمعه (۲۱مه) آتش بس میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر بعد از ۱۱ روز جنگ غزه آغاز شد. تجاوز رژیم به غزه به شهادت ۲۷۹ فلسطینی از جمله ۶۹ کودک و ۴۰ زن منجر شد.
 

درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که دادگاه رژیم صهیونیستی تصمیم به اخراج فلسطینیان از محله «الشیخ جراح» در بیت المقدس شرقی و محدود کردن فلسطینیان هنگام انجام مناسک در مسجد الاقصی قدس گرفت.

 

ارسال نظر: