X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 98
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 11 خرداد,1400 | 09:17 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 11 خرداد,1400 | 09:08 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 11 خرداد,1400 | 09:17 ق.ظ

قدردانی سازمان ملل از میزبانی ایران از پناهندگان افغانستانی

  • قدردانی سازمان ملل از میزبانی ایران از پناهندگان افغانستانی
سازمان ملل متحد خواستار اقدام جامعه بین‌المللی در حمایت از پناهندگان افغانستانی مانند اقدام‌های ایران شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی برای حمایت از میلیون‌ها پناهنده افغانستانی که نگران سرنوشت خود به دلیل ۴ دهه خشونت مداوم در کشورشان هستند، از اقدام‌های ایران در میزبانی از این افراد تقدیر کرد.


بر اساس گزارش وب سایت unhcr، مدیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در منطقه آسیا و اقیانوسیه، از اقدام‌های ایران در پذیرش پناهجویان افغانستانی تقدیر کرد.
 
وی می‎گوید: ایران در حال حاضر میزبان یک میلیون پناهنده افغانستان است؛ ایران با وجود چالش‌های خود، با پناهندگان، انسان دوستانه برخورد کرده و همبستگی نشان داده است.
 
بنا به گفته این مقام سازمان ملل، جهان نباید کمک‌های ایران به میلیون‌ها پناهنده افغانستانی را در بیش از ۴ دهه گذشته فراموش کند؛ به عنوان مثال، دولت ایران به پناهندگان افغانستانی در سیستم آموزش و پرورش ملی خود، بازار کار این کشور و خدمات بانکی دسترسی داده است؛ کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از تلاش‌های ایران در زمینه حمایت از پناهندگان افغانستانی در مواجهه با کرونا تقدیر می‌کند.
 
وی همچنین اظهار داشت: ایران از طریق رویکرد فراگیر خود، پناهندگان افغانستانی را قادر می‌کند تا بتوانند روزی کشور خود را بسازند.

 

افغانستان در حال حاضر حدود ۳۵ میلیون نفر جمعیت دارد اما میلیون‌ها نفر از مردم این کشور در داخل افغانستان آواره شده‎اند؛ تنها در ۴ ماه گذشته ۱۰۰ هزار نفر در افغانستان آواره شدند؛ میلیون‌ها نفر از مردم این کشور نیز در سال‌های گذشته به دنبال امنیت به ایران و پاکستان پناهنده شدند.
 
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نگران تاثیر افزایش بیشتر خشونت در افغانستان بر جابجایی داخلی و در نتیجه فرار مردم به کشور‌های همسایه و فراتر از آن است.
 
با وجود فقدان منابع و بودجه، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و دولت ایران تلاش‌های بشردوستانه خود به پناهندگان افغانستانی را حفظ کرده و افزایش داده‎اند.

 
ارسال نظر: