X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 10 خرداد 1400
آیت الله رئیسی:
تعداد بازدید خبر : 80
تاریخ ثبت : دوشنبه, 10 خرداد,1400 | 03:31 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 10 خرداد,1400 | 03:15 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 10 خرداد,1400 | 03:35 ب.ظ

توجه به محرومان و محرومیت زدایی از آنان یکی از شاخصه‌های مهم مکتب امام خمینی (ره) است

  • توجه به محرومان و محرومیت زدایی از آنان یکی از شاخصه‌های مهم مکتب امام خمینی (ره) است

رئیس قوه قضاییه از «توجه به محرومان و مستضعفان و محرومیت زدایی از آنان» به عنوان پنجمین شاخصه مهم مکتب سیاسی امام خمینی (ره) یاد کرد و گفت: حضرت امام تأکید داشتند باید نسبت به وضعیت و سرنوشت مستضعفانی که در هر جای عالم زیر بار ظلم هستند حساسیت داشت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت ‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، از «مردمی بودن و مردم باوری» به عنوان دومین شاخص مکتب سیاسی امام خمینی (ره) یاد کرد و افزود: همه در دنیا دم از مردم می زنند اما بسیاری از مواقع توجه آنها به مردم تشریفاتی و سیاسی است و هرجا به حمایت و رأی مردم نیاز دارند مردمی می شوند.
 

آیت ‎الله رئیسی از مقام معظم رهبری به عنوان بهترین شخصیت برای تبیین شاخص های مکتب امام (ره) نام برد و افزود: مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس بر توجه به مردم و خواست مردم و رفع دغدغه‎های مردم و مردمی بودن تأکید داشتند. 
 

رئیس قوه قضاییه گفت: رهبر معظم انقلاب به ما هم به عنوان دستگاه قضا تأکید کردند که در دوره تحول به کرامت مردم توجه ویژه داشته باشیم و مردمی بودن و توجه به مردم و رسیدگی به کار آنها را از شاخص های مهم مسئولیت‎پذیری دانستند.
 

وی از «توجه به محرومان و مستضعفان و محرومیت زدایی از آنان» به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم مکتب سیاسی امام خمینی (ره) یاد کرد و گفت: حضرت امام تأکید داشتند باید نسبت به وضعیت و سرنوشت مستضعفانی که در هر جای عالم زیر بار ظلم هستند حساسیت داشت.
 

آیت‎ الله رئیسی افزود: ایشان از خرداد 42 از این که مستضعفان در جای جای عالم تحت ظلم هستند رنج می بردند و نسبت به رفع ظلم از آنها هشدار می دادند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم تأکید داشتند نظام اسلامی باید پناه مظلومان و مستضعفان باشد و از آنها رفع محرومیت و مظلومیت کند. 
 

ارسال نظر: