X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 10 خرداد 1400
خطیب زاده:
تعداد بازدید خبر : 112
تاریخ ثبت : دوشنبه, 10 خرداد,1400 | 02:34 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 10 خرداد,1400 | 02:21 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 10 خرداد,1400 | 02:41 ب.ظ

دولت کانادا به جای ژست حقوق بشری به روزهای تاریک گذشته خود فکر کند

  • دولت کانادا به جای ژست حقوق بشری به روزهای تاریک گذشته خود فکر کند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به جنایت کانادا علیه بومی‌ها گفت: قتل کودکان بی‌گناه، نسل کشی و عقیم سازی زنان بومی کانادا یک شرم تاریخی برای این کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری با خبرنگاران،در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران، اظهار داشت : همه تحریم‌های آمریکا باید مرتفع شود. تحریم‌هایی که در دوران ترامپ با هدف از بین بردن منافع ایران در برجام انجام شده است باید مرتفع شود و راستی‌آزمایی انجام شود.

وی افزود: این راستی‌آزمایی هم در فرمول‌هایی که در حال بحث است در بین صورت خواهد گرفت و بعد از آن هم ایران اقدامات جبرانی خودش را متوقف خواهد کرد.

 

آزادی هموطنان به گروگان گرفته شده در آمریکا همواره یک اولویت قطعی بوده است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به زندانیان ایرانی در آمریکا، بیان داشت: در ایران همواره آزادی هموطنان به گروگان گرفته شده در ایالات متحده و آن‌هایی که به ناحق و غیرقانونی به بهانه‌های واهی در زندان‌های این کشور هستند، یک اولویت قطعی بوده است. قطعا اگر دولت ایالات متحده این موضوع انسانی را تسهیل کند، فضای بهتری را برای گفتگو‌ها ایجاد می‌کند. اگر شرایط فراهم شود ذره‌ای تردید نخواهیم کرد برای اینکه اتباع خودمان را از دست این بی‌عدالتی‌ها نجات بدهیم.

 
همدردی سخنگوی وزارت امور خارجه با بومیان کانادا

خطیب زاده درخصوص کشف گور دسته جمعی مربوط به کودکان بومی کانادا، تصریح کرد: یک تراژدی بزرگ انسانی در سابقه کانادا وجود دارد که هیچ اسمی جز نسل کشی برای آن نمی‌توان گذاشت. نسل‌کشی بر علیه صاحبان اصلی آن سرزمین و بومیان کانادا.

وی اضافه کرد: جای تاسف دارد کشوری که سعی می‌کند خود را پشت نقاب بشردوستانه پنهان کند در سابقه خود چنین روز‌های تاریکی را داشته و همچنان ادامه دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: اقداماتی که بر علیه زنان در میان بومیان صورت گرفته، ناپدید شدن گسترده‌ای که صورت گرفته و آمار عجیبی از نازاسازی اجباری تاریخی زنان بومی در کانادا همه این‌ها یک شرم تاریخی برای کانادا است.

وی با بیان اینکه ضمن اعلام همدردی با جامعه بومیان کانادا، گفت: دولت کانادا باید همیشه به یاد داشته باشد که هر زمان خواست ژست حقوق بشری بگیرد، به روز‌های تاریک گذشته خود فکر کند و سعی کند در خانه خودش این روز‌های تاریک را جبران کند.
 
 
ارسال نظر: