X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400
تعداد بازدید خبر : 309
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 29 اردیبهشت,1400 | 02:47 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 29 اردیبهشت,1400 | 02:19 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 29 اردیبهشت,1400 | 06:20 ب.ظ

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل: حملات صهیونیست‌ها به غزه جنایت جنگی است

  • کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل: حملات صهیونیست‌ها به غزه جنایت جنگی است

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل شلیک موشک های رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت غزه جرم دانستند و تاکید کردند این حملات قوانین جنگ را نقض کرده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کارشناسان حقوق بشر  سازمان ملل در بیانیه ای از جامعه جهانی خواستار توقف فوری خشونت در نوار غزه و اسرائیل و تصمیم گیری قاطعانه برای حل منشا اصلی درگیری ها که نفی حقوق جمعی و فردی مردم فلسطین است، شدند.
 

در بیانیه این کارشناسان آمده است: حملات موشکی اسرائیل به مناطق پرجمعیت غزه از حملات بی رویه و نا متناسب علیه غیر نظامیان تشکیل می شود. این حملات احتمالاً قوانین جنگ را نقض کرده و جرم جنگی محسوب می شود.
 

به گفته کارشناسان سازمان ملل، وظایف اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر این است که به کمک های بشردوستانه از جمله مواد غذایی، سوخت و تجهیزات پزشکی بدون مانع اجازه ورود به نوار غزه بدهد. گزارش های جدید نشان می دهد که منابع سوخت در نوار غزه تقریباً به طور کامل خالی شده است.
 

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل همچنین حمله اسرائیل به مقر خبرگزاری بین المللی را محکوم و تصریح کردند: خشونت یا تهدید علیه روزنامه نگاران بویژه روزنامه نگاران حاضر در منطقه درگیری، آزادی بیان و حق انتشار اخبار توسط رسانه ها را نقض می کند.
 

این کارشناسان همچنین اعلام کردند: از روز دوشنبه، حداقل ۲۱۱ فلسطینی از جمله حداقل ۵۹ کودک در غزه، به شهادت رسیده اند و تقریباً ۴۰،۰۰۰ فلسطینی از خانه خود آواره شده اند. متاسفانه جامعه جهانی برای خاتمه بخشیدن فوری به این خشونت ها هماهنگ عمل نکرده است. به طور خاص، عدم توانایی شورای امنیت نیز در صدور بیانیه پس از گذشت سه جلسه، سلب وظیفه است".
 

ارسال نظر: