X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 27 اردیبهشت 1400
آیت الله رئیسی:
تعداد بازدید خبر : 183
تاریخ ثبت : دوشنبه, 27 اردیبهشت,1400 | 05:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 27 اردیبهشت,1400 | 04:45 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 27 اردیبهشت,1400 | 06:06 ب.ظ

دادگاه استیفای حقوق مردم رنج‌دیده فلسطین به زودی تشکیل خواهد شد

  • دادگاه استیفای حقوق مردم رنج‌دیده فلسطین به زودی تشکیل خواهد شد

رئیس قوه قضائیه گفت: جنایات صهیونیست‎‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند و نیروهای مقاومت سرنوشت فلسطین را با مجاهدت و ایستادگی تعیین خواهند کرد و تشکیل دادگاه استیفای حقوق مردم رنج‌دیده فلسطین و رسیدگی به جنایات رژیم صهیونستی و حامیانش که در رأس آنها آمریکا قرار دارد، دور نیست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت‌‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، با محکومیت حملات صهیونیست‌ها به مردم بی دفاع غزه گفت: اخبار نگران کننده‌‎ای که از وضعیت اسف‎بار مردم فلسطین می‎‌رسد، دل هر بیننده و شنونده‌‎ای را به درد می آورد.
 

رئیس قوه قضاییه افزود: کشتار زنان و کودکان و تخریب ساختمان‎‌ها خصوصاً در مناطق پرجمعیت و ظلم و ستم به ساکنان غزه بار دیگر انفعال و بی عملی شورای امنیت سازمان ملل و نهادهای بین المللی در قبال مردم فلسطین را ثابت کرد. این حوادث تلخ، مردم فلسطین را از استیفای حقوق‌شان توسط نهادهای مدعی حقوق بشر ناامیدتر کرده و نشان داد آمریکا و غربی‌‎ها که این جنایات در برابر چشم آنها انجام می‌شود، هیچ‎گاه گامی برای احقاق حقوق از دست رفته فلسطینی‌‎ها برنمی‌دارند. 
 

آیت الله رئیسی بر همین اساس متذکر شد که مردم فلسطین باید با اتکال به خداوند و اعتماد به نفس و مقاومت و ایستادگی دشمن را پشیمان کرده و به عقب برانند. کشورهایی که دنبال عادی‌‎سازی با رژیم غاصب صهیونیستی بودند و با تنفس مصنوعی و حمایت‎‌ها و تأییدات‌‎شان به این رژیم مشروعیت مجازی بخشیدند، قطعاً در ریختن خون کودکان و زنان بی‎گناه فلسطینی شریک و سهیم هستند.
 

وی همچنین متذکر شد: جنایات صهیونیست‎‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند و نیروهای مقاومت سرنوشت فلسطین را با مجاهدت و ایستادگی تعیین خواهند کرد و تشکیل دادگاه استیفای حقوق مردم رنج‌دیده فلسطین و رسیدگی به جنایات رژیم صهیونستی و حامیانش که در رأس آنها آمریکا قرار دارد، دور نیست.
 

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: برخی تصور می‎‌کنند قدرت‌‎های مسلط که امروز هم مانع ابراز خشم و تنفر ملت‌‎ها علیه صهیونیست‎‌ها می‌‎شوند می‎‌توانند مانع از احقاق حق مردم فلسطین شوند اما اراده پولادین فلسطینی‎‌ها و حق‎‌خواهان و عدالت‌‎طلبان به زودی در عالم بروز و ظهور می‌‎یابد و دست انتقام الهی حق مردم مظلوم فلسطین را خواهد گرفت.
 

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر توجه به عنصر «تحول» در دیدار مجازی اخیر ایشان با دانشجویان اظهار داشت: همه مسئولان و دست‎‌اندرکاران باید خود را مخاطب فرامین رهبری بدانند و تحول و خلاقیت و نوآوری در نحوه انجام وظایف‌‎شان را مورد توجه قرار دهند.
 

رئیس قوه قضاییه بر همین اساس همکاران دستگاه قضایی را به رسیدگی سریع، دقیق و قانونمند به پرونده‎‌ها بر مبنای حق و عدل و انصاف توصیه کرد و آن را از مطالبات مردم از عدلیه دانست.   
 

ارسال نظر: