X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 27 اردیبهشت 1400
خطیب زاده:
تعداد بازدید خبر : 314
تاریخ ثبت : دوشنبه, 27 اردیبهشت,1400 | 12:24 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 27 اردیبهشت,1400 | 12:08 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 27 اردیبهشت,1400 | 06:05 ب.ظ

حملات رژیم صهیونیستی به غزه باید جنایات جنگی شناخته شود

  • حملات رژیم صهیونیستی به غزه باید جنایات جنگی شناخته شود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین باید به عنوان جنایات جنگی شناخته شود؛ ما از آرمان فلسطین کوتاه نخواهیم آمد و همواره کنار مردم فلسطین ایستادیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اقدامات وزارت امور خارجه درخصوص فلسطین، اظهار داشت: موضوع فلسطین موضوع اول جهان اسلام است. آرمان فلسطین بلندترین آرمانی است که ملل آزاده جهان در طی چند دهه گذشته پیگیری کردند و یکی از پیام‌های مهم انقلاب اسلامی حمایت از مردم فلسطین بوده و به عنوان اولویت اصلی دستگاه سیاست خارجی در این حوزه همواره مدنظر بوده است.
 

وی افزود: متاسفانه برخی نمایشه‌ای عادی‌سازی در این راستا بود که موضوع اول جهان اسلام که فلسطین بود را به فراموشی بسپارد؛ اما همین تحولات در سرزمین‌های اشغالی نشان داد که هیچ نمایشی نمی‌تواند موضوع اول جهان اسلام را به حاشیه ببرد. جمهوری اسلامی ایران در این راستا رایزنی‌های دیپلماتیک خود را با کشور‌های اسلامی و منطقه در چارچوب سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین در چارچوب روابط دوجانبه و چندجانبه پیگیری کرده است.


سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: ما از اول به طور جدی موضوع را پیگیری کردیم. سخنرانی روزگذشته آقای ظریف چند بند مشخص داشت؛ از جمله ضرورت به رسمیت شناخته شدن جنایت‌هایی که اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌دهد به عنوان جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت.

خطیب زاده گفت: امروز هم من یک بار دیگر مواضع جمهوری اسلامی ایران را تکرار کردم. سازمان کنفرانس اسلامی، کشور‌های اسلامی، شورای سازمان ملل متحد و تمامی سازمان‌هایی که در این حوزه مسئول هستند باید به طور موثر وارد شوند و هم از ادامه تجاوزات جلوگیری کند و هم اینکه در راستای احقاق حقوق حقه فلسطین اقدام موثری انجام دهند.

وی بار دیگر تاکید کرد: ما از این آرمان کوتاه نیامده و همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستادیم.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص اینکه آیا دولت‌ها، سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی که در مقابل حملات وحشیانه رژیم منحوس صهیونیستی سکوت کرده‌اند، صلاحیت اظهار نظر درمورد حقوق بشر را دارند یا خیر؟ بیان کرد: در بیانیه امروز و بیانیه روز گذشته وزیر امور خارجه تاکید شد که سکوت این سازمان‌ها مبنای تشدید حملات در مناطق اشغالی است.

وی با بیان اینکه ما شاهد بی‌عملی مختلفی از سوی برخی کشور‌ها سوگیری‌های شرم آور به نفع جنایتکار هستیم گفت: آبرویی برای مدعیان دروغین حقوق بشر نمانده است. آن‌هایی که نمی‌بینند بیش از ۲۰۰ فلسطینی بی‌دفاع و مظلوم در یک زندان سراسری در غزه بمباران می‌شوند، بیش از ۵۰ کودک معصومانه به شهادت می‌رسند. زن‌ها و پیرمرد و پیرزن‌ها قربانی این ددمنشی و سبوعیت رژیم کودک‌کش اسرائیل می‌شوند.

خطیب زاده تاکید کرد: اگر این‌ها را نمی‌بینند هیچ چیز را در این دنیا نمی‌بینند. مطمئن باشید که این استاندارد‌های دوگانه آبرویی برای این‌ها نگذاشته است. ما متأسفیم که در این روز‌ها شاهد چنین ددمنشی و جنایت‌هایی از سوی رژیم اشغالگر قدس و از سوی دیگر همراهی شرم‌آور از سوی برخی کشور‌ها و سازمانی مدعیان دروغین حقوق بشر، هستیم.

 

 
ارسال نظر: