X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 26 اردیبهشت 1400
تعداد بازدید خبر : 267
تاریخ ثبت : یکشنبه, 26 اردیبهشت,1400 | 04:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 26 اردیبهشت,1400 | 04:34 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 27 اردیبهشت,1400 | 06:00 ب.ظ

ابراز نگرانی یونیسف نسبت به قتل کودکان فلسطینی

  • ابراز نگرانی یونیسف نسبت به قتل کودکان فلسطینی

مدیر منطقه‌ای صندوق کودکان سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از کشتار کودکان فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی و درخواست توقف درگیری‌ها اعلام کرد که کودکان فلسطینی بیشترین آسیب را از حملات اخیر این رژیم متحمل شده‌اند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، تارنمای سازمان ملل خبر داد که تد چالیبان مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای یونیسف در بیانیه‌ای با اشاره به آمار رو به افزایش شهدای کودک و خردسال حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری نوشت که تمامی طرفها باید خشونت را متوقف کنند.
 

وی افزود: با افزایش خشونت نمی‌توان زمینه‌های شکل‌گیری خشونت کنونی را از میان برد. به نوشته چالیبان، از پنج روز پیش که درگیری‌ها آغاز شده تاکنون دستکم ۴۰ کودک فلسطینی ۶ ماهه تا ۱۷ ساله در غزه کشته‌شده‌اند.
 

چالیبان ادامه داد: میزان خشونت وسیع است و کودکان متحمل بیشترین آسیب از تشدید درگیری‌ها می‌شوند. تمامی طرف‌ها متعهدند که از جان غیرنظامیان و به‌خصوص کودکان محافظت کرده و دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را تسهیل کنند.
 

به گفته این مقام سازمان ملل، در درگیری‌های اخیر تاکنون یک هزار نفر از اهالی غزه از جمله تعداد زیادی از کودکان مجروح شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است.
 

وزارت بهداشت فلسطین امروز از افزایش تعداد شهدای غزه به ۱۷۴ نفر از جمله ۴۷ کودک و ۲۹ زن خبر داد و گفت از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی تاکنون (طی هفت روز اخیر) ۱۲۰۰ نفر از فلسطینیان ساکن غزه نیز مجروح شده‌اند.

 

ارسال نظر: