X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400
نیازی:
تعداد بازدید خبر : 244
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 16 اردیبهشت,1400 | 08:55 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 16 اردیبهشت,1400 | 08:49 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 18 اردیبهشت,1400 | 11:11 ق.ظ

روز قدس، نماد ظلم ستیزی و اراده جهانی در دفاع از هویت ملت فلسطین است

  •  روز قدس، نماد ظلم ستیزی و اراده جهانی در دفاع از هویت ملت فلسطین است

در آستانه روز قدس، وبینار کنگره ۲۰۰ سالانه استقلال ملت‌های دنیا به میزبانی کاراکاس برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، معاون بین‌الملل موسسه صلح زیبا، عصر امروز در همایش وبینار قاره‌ای جوانان آسیا که توسط کنگره ۲۰۰ سالانه ملت‌های دنیا به میزبانی کاراکاس، در آستانه روز قدس با هدف ایجاد دستورالعملی برای مبارزه‌ ملت‌ها و همبستگی بین مردم و دفاع از اهداف عادلانه بشریت است، اظهار داشت: ملت‌های آزاده، بی توجه به کلونی های شیطانی و اهریمنی امپریالیسم، حول محور عدالت و مبارزه با تبعیض و نابرابری، وحدت مبارک انسانی و الهی می‌کنند.

سامان نیازی در ادامه گفت: بله برای رسیدن به اهداف عادلانه، مسیر پر خطر است و جز با اتحاد اراده های پولادین و اجماع اندیشه های انسان های وارسته و محترم، محقق نمی شود. امروز شاهد نظام غیر عادلانه در مناسبات بشری هستیم.

وی تصریح کرد: استقلال، حریت و حمایت از مظلومان و ستمدیدگان و مبارزه با ستمگر، برابر است با مجازات‌های غیر انسانی، نظیر تحریم های ناعادلانه در همه مقوله ها.

نیازی افزود: کشور ما، کشور جمهوری اسلامی ایران، کشور برادر شما و استکبار ستیز جمهوری اسلامی ایران، با مردمانی سلحشور، صلح طلب، ظلم ستیز و مبارز در مقابل ظلم و ظالم، میراث دار انقلابی با اهداف عالی انسانی مرد بزرگی به نام امام خمینی است. پدری که روح آزادگی را در جان فرزندان خود دمید و روز جهانی قدس یادگار مقدس ایشان، نماد ظلم ستیزی و دفاع جانانه از حق بر سرنوشت، استقلال و هویت مردم فلسطین است و نگذاشت این ظلم بزرگ مخفی بماند و از خاطره ها محو شود و هرسال در آخرین جمعه ماه رمضان شکوهی از جبهه حق در مقابل غاصبان و دژخیمان در انظار عمومی دنیا ترسیم و مجسم می‌شود و هم اکنون این پرچم در دست امام خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران می باشد.

معاون بین الملل موسسه صلح زیبا خطاب به شرکت کنندگان این کنگره، گفت: امپریالیسم فقط در روش‌های اجرا کمی متفاوت شده‌ است. لیکن کماکان خوی تمامیت خواهی، بی عدالتی، تبعیض و برده داری نوین در ساختار فکری چند دولت هنجار شکن و قلدر، اساس تصمیم گیری هاست. امروز بشر به شدت نیازمند هم افزایی برای اداره بهتر جهان است. امروز رسالت ملت‌ها و دولت های مستقل با تمدن و فرهنگ مثل جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا و سایر دوستان آزاده خود، با همه منابع عظیم انسانی، تشکیل جبهه‌ی حق طلب عدالت خواه علیه امپریالیسم است.

وی درادامه بیان کرد: باید خواهان سهم و نقش موثر سایر ملت‌ها از طریق اثرگذاری در قواعد و قوانین بین‌المللی از طریق مطالبه تجدید نظر در ساختار سازمان ملل و سایر نهادهای تابعه آن، نظیر شورای حقوق بشر و کنوانسیون‌های متعدد با استانداردهای چندگانه باشیم. باید اهرم ننگین مجازات ملت‌های آزاده را از دست نااهلان ستاند. باید شرایط برخورداری همه کشورها و ملت‌ها از مواهب اهداف عادلانه محقق شود.

نیازی با ارائه ۳ راهکار برای ادامه این راه،گفت:اول؛ ارتباط منظم سازمان های مردمی عدالت خواه و استکبار ستیز در ایران و کشورهای آمریکای لاتین شکل بگیرد. دوم؛اتخاذ مواضع مشترک در موضوعات کلان انسانی، نظیر تحریم های ظالمانه ضد حقوق بشری، به طور مثال؛ اجماع علیه قتل، تجاوز و جنگ و قتل عام کودکان، مثل کودکان فلسطینی و یمنی و همچنین تحریم های غذایی و دارویی علیه دو ملت ایران و ونزوئلا. و سوم؛ شناسایی ضعف ها و موانع ارتباطی از طریق تشکیل کارگروه های تخصصی قشر های مختلف مردمی، نهادهای مدنی و ngo هاست.

وی در پایان گفت: ما باید در کنار هم برای به روز رسانی و تقویت ظرفیت‌هایمان، متحد شویم.

 

ارسال نظر: