X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 13 اردیبهشت 1400
تعداد بازدید خبر : 480
تاریخ ثبت : دوشنبه, 13 اردیبهشت,1400 | 03:23 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 13 اردیبهشت,1400 | 03:12 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 13 اردیبهشت,1400 | 03:23 ب.ظ

اتریش «اسلام سیاسی» را جرم کیفری اعلام می‌کند

  •  اتریش «اسلام سیاسی» را جرم کیفری اعلام می‌کند


صدراعظم اتریش گفت: اتریش قصد دارد «اسلام سیاسی» را جرم کیفری اعلام کند تا اسلام گراهای سیاسی و افراطی مشخص شوند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سباستین کورتس، صدراعظم اتریش در تازه‌ترین اظهارات خود در مورد مسائل روز اروپا و اتریش، گفت: در اروپا خیلی چیزها باید تغییر کند و در حال حاضر این نگرش در اتحادیه اروپا غالب است .
 

بر اساس گزارش روزنامه اتریشی «اوبراوسترایشیشه ناخریشتن»، صدر اعظم اتریش در عین حال در مورد اسلام در اروپا، بیان کرد: شما باید بین دین اسلام، که بیش از صد سال است در اتریش به رسمیت شناخته شده است و اسلام سیاسی و افراطی، که محملی برای تروریسم است تفاوت قائل شوید.
 

وی افزود: در گذشته بسیاری از سیاست های تساهل آمیز پذیرفته شده بودند. بسیاری از مردم هنوز نمی‌توانند قبول کنند که افکار افراطی، اغلب منجر به خشونت می‌شود. از نظر من اعضای اروپایی داعش که برای کشتار به سوریه و عراق سفر کرده و دوباره به اروپا بازگشته‌اند، به منزله‌ی بمب‌های ساعتی هستند.
 

کورتس در ادامه تصریح کرد: اتریش قصد دارد تا «اسلام سیاسی» را جرم کیفری معرفی کند تا بتوان به لحاظ قانونی، علیه ایده های افراطی اقدامی انجام داد. ما تمایل داریم تا برنامه‌ی ثبت امامان مساجد و نظارت بر آنها را انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که نفرت پراکنی در مساجد صورت نمی‌گیرد و آنان جوانان را در مسیر اشتباه قرار نمی دهند.
 

صدراعظم اتریش به صورت مشخص موضع خود در مورد مهاجرین را اینگونه اعلام کرد که موفقیت ادغام فرهنگی به تعداد ادغام شوندگان بستگی دارد و از این رو باید تعداد مهاجران را کاهش داد.
 

وی تاکید کرد: این رویکرد دیگر، منحصر به رادیکال های راست گرا یا افراطی نمی‌شود، در سال 2015 بسیاری از سیاستمداران از فرهنگ مرزهای باز حمایت و استقبال می کردند؛ اما امروز اتحادیه اروپا در حفاظت از مرزها و مبارزه با قاچاقچیان انسان مصم تر از گذشته است.

 

ارسال نظر: