X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 اردیبهشت 1400
تعداد بازدید خبر : 349
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 07 اردیبهشت,1400 | 11:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 07 اردیبهشت,1400 | 11:31 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 07 اردیبهشت,1400 | 11:38 ب.ظ

اخراج هزاران پناهجو از انگلیس

  • اخراج هزاران پناهجو از انگلیس

دولت انگلیس با کاهش محدودیت‌های کرونایی در این کشور به اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی سرعت بخشیده و روند اخراج هزاران مهاجر غیر قانونی در این کشور را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بش، نشریه گاردین به محتوای سندی دسترسی پیدا کرده که در آن یک مقام وزارت کشور انگلیس طی نامه‌ای به روسای شوراهای شهر نوشته که روند رسیدگی به پرونده مهاجران با نگاه به قطع حمایت دولت از افرادی که درخواست پناهندگی آن‌ها رد شده، آغاز شده است. افراد شناسایی شده فقط ۲۱ روز فرصت خواهند داشت تا محل سکونتی را که دولت در اختیار آن ها قرار داده تخلیه و سپس کشور را ترک کنند.
 

«کریس فیلیپ» معاون وزیر کشور انگلیس در این نامه نوشته که جزئیات پرونده  افرادی را که توسط وزارت کشور تحت بررسی قرار دارند در اختیار شوراهای شهر قرار خواهد داد تا برای تخلیه آن‌ها برنامه ریزی شود.
 

در همین حال یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس گفت که دولت طی یک سال گذشته با استفاده از پول مالیات دهندگان به مهاجرانی که درخواست پناهندگی آن‌ها در اوضاع همه گیری کرونا رد شده بود، اسکان داد، اما با کاهش محدودیت‌های کرونایی و هنگامی که آن دسته از پناهندگانی که پرونده آن‌ها رد شده می‌توانند به موطن خود بازگردند، «منطقی است که این حمایت متوقف شود.»
 

این درحالیست که موسسات خیریه و فعالان حقوق بشر تصمیم دولت را محکوم کرده و غیر انسانی خوانده‌اند. آن ها هشدار داده‌اند که این اقدام باعث افزایش شمار افراد بی‌خانمان در سطح شهر و در نتیجه تشدید آمار مبتلایان به کرونا می‌شود.سازمان بهداشت عمومی انگلیس نیز در همین زمینه نسبت به تصمیم دولت ابراز نگرانی کرده است.
 

بر اساس این گزارش، حدود ۶۰ هزار مهاجر که پرونده پناهندگی آنها رد شده توسط وزارت کشور انگلیس اسکان داده شده‌اند. «اندی هیوت» عضو ارشد شورای پناهجویان انگلیس می‌گوید: این یک خبر عمیقا نگران کننده برای افرادی است که در شرایط آسیب پذیری قرار دارند و آن‌ها را در معرض خطر بی خانمانی قرار می‌دهد. این درحالیست که نباید فراموش کنیم هنوز همه‌گیری کرونا به پایان نرسیده و افراد همچنان از دسترسی به آژانس‌ها و خدمات بشردوستانه محروم هستند.
 

 این تحول در حالی صورت می‌گیرد که دولت انگلیس به تازگی در نظام مهاجرتی این کشور تغییراتی را اعمال کرده و اعطای پناهندگی به افرادی که به صورت غیر قانونی وارد این کشور می‌شوند سخت تر شده است.
 

پریتی پاتل وزیر کشور انگلیس ماه گذشته جزئیات طرح دولت در این زمینه را ارائه کرد و توضیح داد که بر اساس قوانین جدید افرادی که غیر قانونی وارد انگلیس می‌شوند از حقوق یکسان با افرادی که قانونی وارد شده‌اند برخوردار نخواهند بود.
 

وی با یادآوری اینکه بسیاری از پناهندگان از جمله زنان و کودکان در مسیر رسیدن به انگلیس جان خود را از دست‌داده‌اند مدعی شد که نظام جدید پناهندگی، سریع‌تر و عادلانه‌تر عمل خواهد کرد و از افراد اسیب‌پذیر بهتر حمایت می‌کند.
 

فیلیپ با بیان اینکه راه پیشگیری از مرگ پناهندگان جلوگیری از تجارت انسان است ادعا کرد که تدابیر جدید دولت لندن، مسیر امن و قانونی برای مهاجرت به این کشور ایجاد کرده است. «به این ترتیب اگر شما از طریق یک کشور امن که می توانستید تقاضای پناهندگی کنید به صورت غیر قانونی وارد انگلیس شدید، در واقع برای فرار از یک خطر فوری پناهنده نیستید، بلکه انگلیس را به عنوان مقصد خود برگزیده‌اید.» اشاره او به آوارگانی است که مسیر پر خطر کانال مانش را با قایق بادی از فرانسه طی کرده تا خود را به انگلیس برسانند.
 

کنشگران و فعالان حقوق بشری سختگیری‌های مهاجرتی وزیر کشور انگلیس را مشابه سیاست‌های رئیس جمهوری سابق آمریکا دانسته و نسبت به تکرار سرنوشت دونالد ترامپ هشدار دادند. ترامپ در چهار سال ریاست جمهوری آمریکا، شدیدترین سیاست‌های مهاجرتی را علیه کشورهای عموما مسلمان به اجرا گذاشت.
 

ارسال نظر: