X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 06 اردیبهشت 1400
خطیب زاده:
تعداد بازدید خبر : 263
تاریخ ثبت : دوشنبه, 06 اردیبهشت,1400 | 01:13 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 06 اردیبهشت,1400 | 01:05 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 06 اردیبهشت,1400 | 06:58 ب.ظ

سابقه حقوق بشری اروپا هیچ شان و آبرویی برای آنها نگذاشته است

  • سابقه حقوق بشری اروپا هیچ شان و آبرویی برای آنها نگذاشته است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: سابقه اروپایی‌ها درباره حقوق بشر و برخورد‌های سیاسی و دوگانه آن‌ها هیچ شأن، جایگاه و آبرویی را برای اروپا به ویژه برخی کشور‌های اروپایی خاص که داعیه‌دار حقوق بشر هستند، باقی نگذاشته است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سعید خطیب‌زاده امروز در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه، با اشاره به حوادث روی داده برای شهروند‌های ایرانی در ترکیه، ضمن تاکید بر حفظ حقوق شهروندان، گفت: از لحظه اول با جدیت پیگیری کردیم. مرزبانان دو کشور دیداری داشتند و تهران یادداشت خود را به سفیر ارائه کرده است. این موضوع در روابط ایران و ترکیه تاثیر ناخوشایندی دارد. ابعاد این موضوع هنوز روشن نیست و تحقیقات ادامه دارد. وزارت امور خارجه در پاسداشت حقوق شهروندان خود، این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

 
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در خصوص استاندارد‌های دوگانه غرب در حوزه حقوق بشر تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه برخی مقامات کشورمان، گفت: سابقه اروپایی‌ها درباره حقوق بشر و برخورد‌های سیاسی و دوگانه آن‌ها هیچ شأن، جایگاه و آبرویی را برای اروپا به ویژه برخی کشور‌های اروپایی خاص که داعیه‌دار حقوق بشر هستند، باقی نگذاشته است. آنچه که در آفریقا، آسیا و حتی در داخل خود اروپا اتفاق افتاده است مهمترین دلیل این گزاره راهبردی است که متاسفانه آن‌هایی که حقوق بشر را سیاسی می‌کنند، خائنین اصلی به حقوق بشر هستند.

این دیپلمات کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از اعلام اخیر اتحادیه اروپا برای تحریم برخی از مقامات، نه تنها گفتگو‌های خود با اتحادیه اروپا در همه حوزه‌ها را به تعلیق درآورد، بلکه در حال بررسی عمل متقابل در خصوص یک لیستی است که وقتی نهایی شود اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه تاکید کرد: اروپا باید بداند فصل این چنین برخورد‌ها با کشور‌های دیگر آن هم با جمهوری اسلامی ایران خیلی وقت است که گذشته است.
 

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص لغو گام به گام تحریم‌ها گفت: خیلی وقت است که موضوع گام به گام اساساً مطرح نیست؛ حتی در وین هم مطرح نیست. اینکه در سیاست داخلی ایالات متحده موضوع ما نیست. در روابط بین‌الملل، دولت‌ها مسئولیت قطعی و مستقیمی برای عمل به تعهداتشان دارند و دولت ایالات متحده هم از این قاعده در حقوق بین‌الملل مستثنا نیست. اما با همه این توجهات، همه می‌دانند که رئیس جمهور و دولت ایالات متحده این توان را دارند اگر اراده کافی وجود داشته باشد.

 
ارسال نظر: