X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 22 مهر 1397
تعداد بازدید خبر : 37
تاریخ ثبت : یکشنبه, 22 مهر,1397 | 12:31 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 22 مهر,1397 | 12:31 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 22 مهر,1397 | 12:31 ب.ظ

۳۲۰ زندانی با کمک نمایندگی ستاد دیه تهران آزاد شدند

  • ۳۲۰ زندانی با کمک نمایندگی ستاد دیه تهران آزاد شدند
مصطفی محبی

بدهی مددجویان جرایم غیرعمدی که در طی شش ماه نخست سال جاری آزاد شده اند؛ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۴۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان تهران، مصطفی محبی با اعلام این خبر گفت: با همت نیکوکاران استان تهران و پیگیری نمایندگی ستاد دیه، طی شش ماه نخست سال جاری، ۳۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شامل ۱۴ نفر زن و ۳۰۶ نفر مرد آزاد شده، به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران افزود: از مجموع مددجویان آزاد شده، ۲۱۴ نفر بدهکاران مالی، ۱۵ نفر محکومان به پرداخت دیه در حوادث رانندگی، ۶ نفر محکومان در حوادث کارگاهی یا دیه جرح های غیرعمدی و بقیه محکومان به پرداخت نفقه و مهریه بودند که مجموع بدهی این افراد، ۸۵ میلیارد و ۶۸۷ میلیون و ۸۹ هزار تومان اعلام گردیده بود.

وی همچنین گفت: ۱۴ نفر از زنانی که به دلیل جرایم غیرعمد در ندامتگاه شهرری به سر می بردند، در مجموع ۸۲۳ میلییون و ۱۱۳ هزار تومان بدهی داشتند.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان تهران ادامه داد: با تلاش مددکاران نمایندگی، شکات از مبلغ شش میلیارد و ۸۶ میلیون و ۳۲۴ هزار تومان گذشت نمودند و مابقی با اعطای وام های بلندمدت در قالب تسهیلات بانک های عامل، اعطای کمکهای ویژه ستاد دیه کشور، کمکهای مردمی نیکوکاران تهرانی و پیگیری از شرکتهای بیمه، صندوق خسارتهای بدنی و موافقت مراجع قضایی با اعسار مددجویان تأمین گردید.

محبی با سپاس از نیکوکارانی که در این شش ماه به ویژه ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) به یاری زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد شتافته اند، تأکید کرد: یکی از نقاط قوّت اخلاق اسلامی توجه به انسان‌ها، حس همکاری، نیکوکاری و خدمت‌رسانی به مردم است که در جلوه‌های مختلف به وجود می‌آید. اسلام که یک دین کامل فطری و الهی است، رفع نیاز و مشکلات و گرفتاری انسان‌ها را یکی از برنامه‏‌های بنیادی و اساسی خود اعلام کرده و نه تنها به اجر و پاداش دنیوی و اخروی اجراکنندگان این برنامه حیاتی و انسان‌ساز اشاره می‏‌کند، بلکه مسئولیت هرکس را در حد توان خود تعیین کرده است.

وی در پایان ضمن تأکید بر لزوم همیاری تمام دستگاههای اجرایی در زمینه کمک به فرهنگ سازی در جامعه گفت: طی این مدت، یک هزار و ۶۶۰  فقره پرونده جهت زندانیان جرایم غیرعمد از طریق مددکاری زندانهای استان واصل گردیده که میزان بدهی این مددجویان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، دو برابر افزایش داشته است و این موضوع ضرورت کمک در راستای آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم در جهت آشنایی با حقوق مالی و نیز پیامدهای ناگوار عدم پوشش بیمه یا کامل نبودن آن و نیز مسائلی مانند صدور چکهای بلامحل یا پشتوانه های صندوقهای محلی یا خانوادگی را بیش از پیش خاطرنشان می سازد، زیرا اغلب این اتفاقات بر اثر ناآگاهی نسبت به قانون و حقوق اتقاق می افتد.

برچسب ها:
ارسال نظر: