X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 آبان 1400
تعداد بازدید خبر : 666
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 25 آبان,1400 | 04:29 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 25 آبان,1400 | 04:13 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 25 آبان,1400 | 04:29 ب.ظ

دختر شهیده فاطمه اسدی: مادرم نمونه‌ای از رشادت‌ رزمندگان این مرز و بوم است

  • دختر شهیده فاطمه اسدی: مادرم نمونه‌ای از رشادت‌ رزمندگان این مرز و بوم است

فرزند شهیده فاطمه اسدی گفت: کردستان در طول دوران‌های مختلف شهدای زیادی را در راه اعتلای نظام و انقلاب تقدیم کردند و مادرم تنها نمونه ای از رشادت‌ رزمندگان این مرز و بوم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کشور محمودی روز سه شنبه در آیین تشییع شهیده فاطمه اسدی، اولین زن شهید تفحص شده کشور در شهر سنندج اظهار داشت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است، شهدایی که با جان و یا مال خود در راه اعتلای این سرزمین گام برداشتند.
 

وی افزود: شهیده فاطمه اسدی تنها نمونه‌ای از رشادت‌های رزمندگان این مرز و بوم است، مادری دلسوز و فداکار که جان و مال خود را در طبق اخلاص قرار داد تاهمسرش را از چنگال ایادی غاصب نجات دهد.
 

فرزند شیهده فاطمه اسدی گفت: از اینجا به دژخیمان و ستمگران خواهم گفت به کدامین گناه جان مادرم را ستاندید، زنی که تنها سلاح وی عدالتخواهی و آزادی طلبی است چه زیبا گفت امام حسین(ع) اگر دین ندارید آزادمرد باشید.
 

وی در ادامه خطاب به برادر ۶ ماهه‌اش که همراه مادر بود گفت: بهاءالدین برادر عزیزم نفیرها و فریادهای مظلومانه تو در پی مادر مهربان و فداکار که عرش کبریایی را به لرزه درآورد در عجبم که چگونه ارض و اسمان فریادهای مظلومانه این طفل شیرخواره را تحمل کرد چگونه روح عدالتخواه مدافعان حقوق بشر جریحه دار نشد، به کدامین گناه؟
 

"محمودی" خطاب به پدرش که چندی پیش به عنوان شهید مدافع سلامت به دیدار حق شتافت نیز گفت: پدرجان چشم به راه پیکر همسر مهربان و فداکارت بودی و سالها با نذر و نیاز و کمک به نیازمندان و بیماران و مستمندان در انتظار خبری از مدفن مادر بودی تو اکنون نیستی و مادر به خانه برگشته و چه وجدان هایی که از این همه ظلم به درد آمده اند.
 

وی همچنین از  گروه تفحص، سپاه پاسدران و کمیته مفقودین و مردم منطقه که در بازگرداندن پیکر مطهر آن شهیده شبانه روز تحقیق و تفحص کردند قدردانی کرد و گفت: از ملیت شریف ایران  نیز که مادرم را هچمچون فرزند خود تشییع کردند قدردانی می کنم.
 

شهیده فاطمه اسدی در سال ۱۳۳۹ در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک های معاند به اردوگاه آنان می‌رود و پس از یک ماه آزار و شکنجه توسط این گروهک‌ها مظلومانه به شهادت می رسد.
 

پیکر مطهر این بانوی شهید پس از ۳۷ سال سرانجام در روز ۱۷ آبان سال ۱۴۰۰ در کوههای چهل چشمه دیواندره تفحص شده و نامش به عنوان اولین شهیده تفحص شده کشور برای همیشه ماندگار شد.
 

پیکر شهیده فاطمه اسدی روز ۲۳ آبان در استان کرمانشاه با حضور مردم این دیار تشییع شد و روز گذشته در میان استقبال هم شهری‌ها و هم استانی هایش به شهر و دیار خویش بازگشت تا درجوار مرقد بی بی هاجر خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در سنندج برای همیشه آرام گیرد.

 

برچسب ها: دفاع مقدس, کردستان
ارسال نظر: