X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 29 فروردین 1400
تعداد بازدید خبر : 159
تاریخ ثبت : یکشنبه, 29 فروردین,1400 | 02:55 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 29 فروردین,1400 | 02:26 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 29 فروردین,1400 | 02:55 ب.ظ

نیویورک تایمز: پلیس آمریکا روزانه ۳ نفر را به قتل می‌رساند

  • نیویورک تایمز: پلیس آمریکا روزانه ۳ نفر را به قتل می‌رساند

پلیس آمریکا در یکسال گذشته درست از زمان آغاز دادگاه جورج فلوید، بطور میانگین روزانه سه نفر را به قتل رسانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد: از زمان آغاز دادگاه «درک شووین» پلیس قاتل جورج فلوید، بطور میانگین بیش از سه نفر در هر روز بدست نیروهای پلیس آمریکا به قتل رسیدند که در مجموع به ۶۴ فقره قتل می رسد.


بر اساس این گزارش، تنها هفت ساعت پس از آغاز دادگاه درک شووین، پلیس شیکاگو یک نوجوان ۱۳ ساله لاتین تبار را به ضرب گلوله از پای درآورد. درست یک روز پس از این دادگاه بود که این بار پلیس آمریکا جوان سیاهپوست ۳۲ ساله را در «جکسون ویل» ایالت فلوریدا به جای استفاده از سلاح برق گیری «تیزر»، با اسلحه کمری به قتل رساند.
 

این نشریه آمریکایی در ادامه گزارش می دهد طی سه هفته گذشته و از زمان برگزاری دادگاه درک شووین به اتهام قتل جورج فلوید، ۶۴ مورد کشتار توسط پلیس آمریکا رخ داد که حداقل در ۴۲ مورد آنها پلیس افراد به قتل رسانده را متهم به داشتن سلاح گرم کرده است؛ اکثر افرادی که از ۹ فروردین ماه بدین سو بدست  پلیس آمریکا به قتل رسیدند مردان سیاهپوست و یا لاتین تبار بودهد و اکثر آنها زیر ۳۰ سال سن داشته که از این تعداد ۴ جان باخته نوجوان بوده اند.
 

از سال ۲۰۱۳میلادی و  بنابر داده های «نظارت بر خشونت پلیس» (Mapping Police Violence) سالانه یکهزار و ۱۰۰ شهروند آمریکایی در خشونت های پلیس به قتل می رسند، افرادی که به مانند جورج فلوید فاقد هرگونه مقاومت در برابر پلیس و یا داشتن سلاح گرم هنگام به قتل رسیدن توسط پلیس بوده اند. حال نیروهای پلیس آمریکا برای سرکوب اعتراض ها و دراقدامی تازه برای پنهان داشتن ابعاد آن، مبادرت به تهدید خبرنکار کردند.
 

پلیس منیاپولیس در ایالت مینه سوتا خبرنگارانی که به پوشش اعتراض ها به اقدامات خشونت بار پلیس می پردازند را شناسایی و در یک محل  گردهم می آورد. پلیس این خبرنگاران را وادار می کند تا بر روی شکم خود خوابیده و تنها در صورتی به آنها اجازه ترک محل را می دهد که از چهره و کارت خبرنگاری، کارت شناسایی و حتی گواهینامه رانندگی آنها میتندسازی شود.
 

بنابراین گزارش، پلیس گشت ایالت مینه سوتا روز گذشته در واکنش به این اقدام با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای پلیس بدان جهت مبادرت به عکس گرفتن از خبرنگاران، کارت های شناسایی و بعضا گواهی نامه های آنان کرده اند که روند شناسایی این افراد را تسریع کنند.
 

ماموران پلیس در سال گذشته میلادی تنها ۹۸۵ شهروند آمریکایی را کشته اند که درهیچ یک از این موارد نیروهای پلیس مجرم شناخته نشدند، پلیس آمریکا به قتل می رساند اما محکوم نمی شود.

 

ارسال نظر: