X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 23 فروردین 1400
تعداد بازدید خبر : 151
تاریخ ثبت : دوشنبه, 23 فروردین,1400 | 04:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 23 فروردین,1400 | 04:26 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 23 فروردین,1400 | 05:51 ب.ظ

افزایش حملات اسلام‌ستیزانه در فرانسه در آستانه ماه رمضان

  • افزایش حملات اسلام‌ستیزانه در فرانسه در آستانه ماه رمضان
اقدامات ضد اسلامی و اسلام ستیزانه در فرانسه افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مقام‎های محلی در فرانسه می‎گویند: گروه های ضد اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان، تصاویر مربوط به اسلام هراسی را بر روی دیوار مسجدی در غرب فرانسه نصب کردند. این حادثه تنها چند روز پس از حمله به مسجدی در غرب فرانسه رخ داده است.
 

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی ، «جرالد درمانین» در بازدید از مرکز فرهنگی اسلامی در شهر رن که روز یک شنبه مورد اهانت قرار گرفته گفت: نقاشی‌ها و کتیبه‌های ضداسلامی که روی دیوارهای این مرکز کشیده شده است قابل قبول نیست و آزادی مذهب در فرانسه یک اصل اساسی است.

اظهارات وزیر کشور فرانسه درحالیست که وی چندی قبل دستور تعطیلی شدن یک مسجد در حومه پاریس را صادر کرده بود و طی آن پلیس  به ده‌ها خانه که ادعا شد متعلق به «شبه‌نظامیان اسلام‌گرا» در این کشور است، حمله کرد.

«شورای عبادت مسلمانان فرانسه» در واکنش به این اهانت گفته، حادثه رن دو روز پس از حمله با سلاح سرد به مسجد الرحمه در شهر نانت و تهدید به قتل «نادیا لازونی» یک روزنامه نگار مسلمان صورت گرفته است.

این شورا در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از لایحه دولت فرانسه برای تقویت سکولاریسم گفته، شعارهای اسلام هراسانه بخشی از جنبش جدایی طلبانه افرادی است که از اقدامات «برنتون تارانت» که در مارس 2019 به دو مسجد در نیوزیلند حمله کرد و 51 نفر را به رگبار بست الهام گرفته است و توسط روشنفکران فرانسوی تئوریزه شده است.
 

دفتر دادستانی در این منطقه، تحقیقات درباره این موضوع را آغاز کرده است. رئیس شورای منطقه‌ای محلی مسلمانان، در بیانیه‎ای این اقدام را محکوم کرده است.
 

این در حالی است که طی روز‌های گذشته، تصویب دو قانون ضد اسلامی در فرانسه با واکنش‎های زیادی همراه بوده است. طبق یکی از این دو قانون، دختران در فرانسه تا سن ۱۸ سالگی حق داشتن حجاب را ندارند. همچنین مادران مسلمان دارای پوشش اسلامی حق همراهی فرزندان خود در اردو‌های مدارس را ندارند. در قانون دیگر نیز نماز خواندن مسلمانان در دانشگاه‌های فرانسه ممنوع شده است.

 

ارسال نظر: