X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 فروردین 1400
تعداد بازدید خبر : 229
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 17 فروردین,1400 | 12:11 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 17 فروردین,1400 | 11:59 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 17 فروردین,1400 | 12:12 ب.ظ

فیلم|هشدار سناتور آمریکایی درباره گسترش فقر و نابرابری در ایالات متحده

  • فیلم|هشدار سناتور آمریکایی درباره گسترش فقر و نابرابری در ایالات متحده

سناتور ایالت ورمونت آمریکا در مقاله‌ای در گاردین نوشت: شکاف و نابرابری بین ثروتمندان و فقرا در این کشور به شدت افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، برنی سندرز، سناتور مستقل ایالت ورمونت که دوبار در رقابت‌های  مقدماتی ریاست جمهوری حزب دموکرات نامزد شده است از فقر و نابرابری در ایالات متحده به شدت انتقاد کرده است .
 

هرچند او هر دو بار با مخالفت ساختار حزب نتوانست به کاندیداتوری دست پیدا کند، اما توانست تاثیر زیادی در فهم وضعیت نابرابری در آمریکا ایجاد کند.
 

سندرز در مقاله ای که اخیرا برای گاردین نوشته است به شکاف بین فقیر و غنی در آمریکا پرداخته است .
 

وی معتقد است ثروت بی حد و حصر افرادی معدود و فقر بسیاری در آمریکا باعث خواهد شد آمریکا نتواند دموکراسی قدرتمندی باقی بماند اما بسیاری از نمایندگان کنگره چشم خود را به این واقعیت تلخ بسته‌اند .
 

سندرز حرکت جامعه آمریکا را به سمت الیگارشی می داند و می گوید نابرابری ها با همه گیری کرونا، در آمریکا تشدید شده است .
 

وی همچنین می گوید در آمریکا شاخص امید به زندگی اختلاف طبقاتی به شدت مشهود است و فقر مانند محکومیت به مرگ شده است . فقرا 15 سال کمتر از ثروتمندان امید به زندگی دارند. ثروت یک درصد سطح بالای جامعه از مجموع ثروت 92 درصد کم درآمدها نیز بیشتر است. امروزه، یک نسل کامل از جوانان، سطح نامعقولی از بدهی دانشجویی دارند و با این واقعیت روبرو هستند که سطح معیشت و زندگی آن‌ها از والدینشان پایین‌تر خواهد بود؛ فقر در آمریکا به مثابه محکوم به مرگ بودن است.
 

سندرز می افراید: با همه گیری کرونا که بسیاری در آمریکا شغل خود را از دست دادند؛ این ثروتمندان 1.3 تریلیون دلار به ثروت خود افزوده اند. این مشکلی است که در چهل سال اخیر روز به روز گسترش یافته است .
 

وی تصریح می کند: با اینکه اکنون مدیران شرکت ها 300 برابر کارمندان خود به صورت میانگین درآمد کسب می کنند؛ کارگران نسبت به 38 سال پیش 32 دلار در هفته کمتر حقوق می گیرند. علیرغم افزایش چشمگیر فناوری و بهره‌وری، شرایط کارگران عادی در حال بدترشدن و وخامت است .
 

سندرز در جمع بندی مقاله خود می نویسد: ادامه این وضعیت منجر به افزایش اقتدارگرایی می شود و اعتماد به دولت و نهادهای دموکراتیک از بین خواهد رفت.
 

فایل های پیوستی
ارسال نظر: