X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 فروردین 1400
تعداد بازدید خبر : 128
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 17 فروردین,1400 | 10:14 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 17 فروردین,1400 | 10:04 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 17 فروردین,1400 | 04:59 ب.ظ

سیاهپوستان؛ بزرگترین قربانیان همه‌گیری کرونا در امریکا

  • سیاهپوستان؛ بزرگترین قربانیان همه‌گیری کرونا در امریکا

آمار‌ها نشان می‌دهد که از زمان آغاز واکسیناسیون در آمریکا، سیاهپوستان در مقایسه با سفیدپوستان تمایل کمتری به دریافت واکسن دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، طبق آمارهای رسمی منتشرشده سیاهپوستان آمریکا تقریبا دو برابر بیشتر از دیگران در مناطقی زندگی می‌کنند که در معرض خطر بهداشتی و اقتصادی در هنگام ابتلا به بیماری همه گیر کرونا هستند.
 

بر اساس گزارش پایگاه خبری مک کنزی، سیاهپوستان آمریکایی در سطح ملی، نه تنها بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارند، بلکه دسترسی کمتری به آزمایش‎های تشخیصی ویروس کرونا دارند. علاوه بر این، آنها احتمالا عوارض شدیدتری را از طریق ابتلا به این ویروس تجربه می‌کنند.
 

به طور متوسط حدود ۳۰ درصد سیاه پوستان آمریکایی احتمال ابتلا به بیماری‌هایی را دارند که اثرات ویروس کووید-۱۹ را تشدید می‌کنند.آمارها نشان می دهد نشان می‌دهند که ۳۹ درصد از مشاغل سیاهپوستان آمریکایی، در مقایسه با ۳۴ درصد مشاغل سفیدپوستان آمریکایی، اکنون در معرض تهدید کاهش ساعت یا دستمزد، اخراج موقت یا اخراج دائمی در مجموع ۷ میلیون شغل قرار دارند.
 

طبق مطالعات صورت گرفته بسیاری از سیاهپوستان در آمریکا به دلایل گوناگونی، از جمله تجربیات تاریخی، تمایلی به دریافت واکسن کرونا ندارند. یکی از این تجربه‎ها، آزمایش تاسکیگی بود (آزمایشی در زمینه بیماری سفلیس) که در سال ۱۹۴۷ بر روی سیاهپوستان آمریکایی انجام شده بود.
 

این آزمایش مدتی بعد خاتمه یافت، اما اثرات آن بر روی سیاه پوستان برای همیشه باقی ماند. با این وجود مطالعات اخیر نشان می‌دهد که سیاهپوستان در آمریکا به عنوان بیمار، با تجربه بالاتر از جمله درد درمان نشده، یا عوارض یا مرگ پس از جراحی در مقایسه با سفیدپوستان روبرو هستند.
 

همچنین برای افراد رنگین پوست در آمریکا، فاکتور‌های دیگری نیز باید در نظر گرفته شود، از جمله دسترسی کمتر به کلینیک‌های واکسیناسیون و سواد کمتر در میان این افراد.

 

ارسال نظر: