X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 07 مهر 1397
تعداد بازدید خبر : 45
تاریخ ثبت : شنبه, 07 مهر,1397 | 01:26 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 07 مهر,1397 | 01:26 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 07 مهر,1397 | 01:26 ب.ظ

آمریکا، تحریم الجزایر را بررسی می کند

  • آمریکا، تحریم الجزایر را بررسی می کند
امریکا

سخنگوی سفارت آمریکا در الجزیره با اشاره ضمنی به امکان تحریم الجزایر به دلیل خرید تسلیحات روسی گفت، کشورش در چارچوب قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها ، در حال رایزنی با مقام های این کشور در این خصوص است.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها موسوم به قانون کاتسا قانونی است که با رأی کنگره و سنای آمریکا در سال 2017 به تصویب رسید و دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور نیز آن را امضا کرد.بر اساس این قانون، کشورهای روسیه ، ایران و کره شمالی در این قانون دشمن آمریکا محسوب می شوند و اگر طرفی بخواهد با این کشورها ارتباط تجاری داشته باشد، مورد تحریم آمریکا قرار می گیرد.
«لسیانس کنوکس » سخنگوی سفارت آمریکا در الجزایر گفت، بر اساس ماده 231 قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق اعمال تحریم ها، هر طرفی که وزیر خارجه آمریکا اعلام کند از دوم ماه اوت سال 2017 قراداد خرید تجهیزات نظامی با روسیه امضا کرده است، مورد تحریم قرار می گیرد.
کنوکس هدف از این اقدام را محدود کردن فعالیت های روسیه دانست و تصریح کرد روسیه دست به اقدامات غیر قابل قبولی در اوکراین می زند.
وی افزود، حقوق بشر در روسیه نقض می شود و از سوی دیگر از خاک این کشور حملات سایبری به کشورهای دیگر صورت می گیرد.
سخنگوی سفارت آمریکا در ادامه گفت، با مقام های الجزایری در خصوص قانون کاتسا مجموعه مذاکراتی داشته اند اما در مورد نتایج این مذاکرات سخنی نگفت.
حساسیت این قانون برای الجزایر از این جهت است که این کشور در کنار هند، ویتنام و چین، یکی از بزرگترین مشتریان اسلحه و تجهیزات نظامی روسی محسوب می شود و در صورت اجرای این قانون، الجزایر دست کم در پنج حوزه مورد تحریم قرار می گیرد که ممنوعیت تبادلات تجاری با آمریکا و ممنوعیت صادرات و واردات و قطع رابطه نظام مالی آمریکا با آن از این جمله است.
تارنمای «تی اس ای » الجزایر اعلام کرده است آمریکا طی هفت ماه نخست سال جاری میلادی ،کالاهایی به ارزش 2.16 میلیارد دلار به الجزایر صادر و 990 میلیون دلار کالا (عمدتا سوخت) نیز از الجزایر وارد کرده کرده است.
«ایگور بیلایف» سفیر روسیه در الجزایر چند هفته پیش گفت، 50درصد صادرات اسلحه روسیه به آفریقا وارد الجزایر می شود.
الجزایر یکی از خریداران عمده تانک های تی 90 روسی و سامانه دفاع موشکی اس -300 است.بر اساس اعلام رسانه های الجزایری ، ارزش تبادلات تجاری سالانه روسیه و الجزایر حدود چهار میلیارد دلار است که البته بیشتر این رقم مربوط به صادرات اسلحه و تجهیزات جنگی روسیه به این کشور است.

منبع: ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: