X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 فروردین 1400
تعداد بازدید خبر : 85
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 10 فروردین,1400 | 05:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 10 فروردین,1400 | 04:39 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 11 فروردین,1400 | 09:12 ق.ظ

معلولیت بیش از ۱۳ درصد افراد جامعه افغانستان به دلیل جنگ

  • معلولیت بیش از ۱۳ درصد افراد جامعه افغانستان به دلیل جنگ


کمیسیون مستقل حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد: در ۱۴ سال گذشته به دلیل جنگ، ناامنی و انفجار مین‌ها شمار افراد دارای معلولیت در افغانستان ۱۱ درصد افزایش یافته است.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، یافته‌های تحقیقی کمیسیون مستقل حقوق بشر حاکی از آن است که شمار افراد دارای معلولیت در افغانستان ۱۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در ۱۴ سال گذشته به دلیل جنگ، ناامنی و انفجار مین‌ها شمار این افراد بیشتر شده است.
 

کمیسیون مستقل حقوق بشر با انتشار نتیجه بررسی‌هایش از «وضعیت حقوق بشری اشخاص دارای معلولیت در افغانستان (۱۳۹۹)» اعلام کرد: در این تحقیق یک هزار و ۵۰۴ تن در ۲۲ ولایت کشور مصاحبه شده است که یک هزار و ۱۹۲ تن آن مرد و ۳۱۰ تن دیگر آن زن بوده‌اند.
 

یافته‌های کمیسیون مستقل حقوق بشر نشان می‌دهد که ۱۳٫۹ درصد کل جمعیت کشور، یعنی چهار میلیون و ۴۷۵ هزار و ۸۰۰ نفر را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند. این کمیسیون گفته است که میزان افراد دارای معلولیت در ۱۴ سال ۱۱.۲ درصد افزایش یافته است.
 

کمیسیون مستقل حقوق بشر برای رسیدگی به این چالش‌ها پیشنهاد داده است که دولت این کشور جایگاه اشخاص دارای معلولیت در روند صلح را تثبیت و به عنوان یکی از گروه‌های عمده قربانیان جنگ و منازعه در گفت‌وگوها دخیل کند.

 

ارسال نظر: