X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 اسفند 1399
تعداد بازدید خبر : 234
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 12 اسفند,1399 | 02:23 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 12 اسفند,1399 | 02:16 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 13 اسفند,1399 | 10:52 ق.ظ

هدیه پدرانه برای پدرانِ در بند

  • هدیه پدرانه برای پدرانِ در بند

شماری از پدرانِ در بند در روزپدر به همت خیرین و نیکوکاران و با کمک سازمان زندان‌ها آزاد شدند و تعدادی نیز به مرخصی رفتند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مردمان هر کشوری متناسب با فرهنگ و آیینشان، روز خاصی را برای تقدیر از زحمات پدران جشن می‌گیرند و در ایران نیز روز ولات امام اول شیعیان، روز پدر نام گرفته است. گرچه برگزاری مراسم جشن و شادمانی در اعیاد مذهبی مرسوم است، اما در این روز خاص، اعضای خانواده گردهم می‌آیند تا از زحمات پدر خانواده تقدیر و تشکر کنند و زحمات او را پاس بدارند.
 

اما گاه شرایطی پیش می‌آید که پدر خانواده به دلیل جرمی که مرتکب شده، پشت میله‌های زندان است و دور از خانواده، این روزها نیز به دلیل شیوع گسترده کرونا ملاقات حضورری به ندرت و با شرایط محدودی انجام می‌شود. از این رو، خیرین مردمی و دستگاه قضایی بر آن شدند تا با اهتمامی ویژه، فرصتی فراهم کنند تا حتی المقدور پدرانِ در بند، این روز را در کنار خانواده‌اشان جشن بگیرند.
 

در این راستا بیش از 78 نفر آزاد و یا به مرخصی پایان حبس اعزام شدند و بیش از هزار نفر دیگر که واجد شرایط بودند، به مرخصی رفتند تا در روز پدر، کودکشان را در آغوش کشند.
 

اعطای مرخصی به بهانه‌های اعیاد ملی و مذهبی یکی از رویکردهای ویژه دستگاه قضا برای کمک به زندانیان و خانواده‌های ایشان است و به مناسبت‌های مختلف صورت می‌گیرد. فراتر از امکان اعزام به مرخصی، نوآوری جمهوری اسلامی ایران عفو زندانیان در اعیاد ملی و مذهبی است که مطابق قانون مستحق عفو و بخشش شناخته می‌شوند.
 

ایران در همان روزهای اول کرونا در کشور نیز شیوه نوآورانه دیگری در پیش گرفت و نیمی از زندانیان را به مرخصی فرستاد تا مانع از شیوع کرونا در داخل زندان‌ها شود.

 

ارسال نظر: