X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 09 اسفند 1399
تعداد بازدید خبر : 133
تاریخ ثبت : شنبه, 09 اسفند,1399 | 12:19 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 09 اسفند,1399 | 11:42 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 09 اسفند,1399 | 01:53 ب.ظ

اعضای شورای حقوق بشر خواستار رسیدگی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی شدند

  • اعضای شورای حقوق بشر خواستار رسیدگی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی شدند

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و اعضای این شورا خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در برابر نقض قوانین بین المللی در سرزمین های اشغالی و همچنین پایان محاصره نوار غزه شدند.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، میشل باچله در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش خود به نقض جدی حقوق بشر در فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: 67 فلسطینی ، از جمله 16 کودک ، توسط نیروهای امنیتی اسرائیل کشته و 3678 زخمی شدند. در این مدت تنها یک سرباز اسرائیلی توسط فلسطینیان کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

کمیساریای عالی حقوق بشر افزود: نقض قوانین بین المللی شامل حملاتی توسط نیروهای امنیتی اسرائیل صورت گرفته که منجر به کشته شدن 9 فلسطینی از جمله 5 کودک در دیر البله شد.
 

مقامات فلسطینی نیز اعلام کردند: گزارش کمیسر عالی حقوق بشر به نقض ارتکاب نیروهای اشغالگر از نوامبر 2019 تا نوامبر 2020 در نوار غزه ، کرانه باختری و بیت المقدس شرقی پرداخته است. نوار غزه با محاصره همچنان تحت حملات جمعی قرار گرفته و چنین وقایعی برای فلسطینیان نشانگر عدم عدالت در سرزمین‌های اشغالی است و بی کیفری برای اسرائیل باید پایان یابد.


ندا النشیف ، معاون کمیساریای عالی حقوق بشر  نیزدر اظهاراتی از رژیم صهیونیستی خواست که از تخریب خانه ها ، تخریب املاک خصوصی و سایر اقدامات مشابه دست بردارد.


میشل باچله، کمیساریای عالی حقوق بشر تصریح کرد: این گزارش مسائل مربوط به پاسخگویی در رابطه با ادعای نقض قوانین حقوق بشر بین الملل و حقوق بشردوستانه بین المللی در سرزمین اشغالی فلسطین ارائه داده است.


برخی از کارشناسان و سخنرانان در جلسه شورای حقوق بشر استفاده مستمر از زور توسط نیروهای اسرائیلی و عدم همکاری اسرائیل با دفتر کمیساریای عالی را محکوم کردند و وضعیت حقوق بشر را در سرزمین های اشغالی مصیبت بار و وحشتناک خواندند.

کارشناسان تصریح کردند: حقوق غیرنظامیان از سوی هر دو طرف باید مورد احترام واقع شود. اسرائیل باید به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی در سرزمین فلسطین اشغالی عمل کند.

در این جلسه از شورا خواسته شد تا موضع صریح و قاطعی در مورد نقض حقوق بشر علیه مردم فلسطین داشته باشد كه طبق اساسنامه رم جنایات رژیم صهیونیستی می تواند به عنوان جنایات جنگی شناخته شود. چندین سخنران نیز نسبت به کشته شدن 67 فلسطینی از جمله 16 کودک توسط نیروهای اسرائیلی در طول قرائت گزارش ابراز نگرانی شدید کردند.


برخی از سخنرانان یادآور شدند: با توجه به نابرابری و روابط نامتقارن بین فلسطین و رژیم صهیونیستی ، و نقض گسترده حقوق بشر فلسطینی ها از سوی نیروهای اسرائیلی، باید جنایات اسرائیل پایان یابد و محاصره نوار غزه که مانع دسترسی به کمک های بشردوستانه در زمان شیوع بیماری کوبید-19 می باشد، لغو شود.  
 

ارسال نظر: