X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 09 اسفند 1399
تعداد بازدید خبر : 210
تاریخ ثبت : شنبه, 09 اسفند,1399 | 08:46 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 09 اسفند,1399 | 08:34 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 16 اسفند,1399 | 10:31 ق.ظ

تزریق واکسن کرونا به ۲۰ هزار سالمند و معلول در ایران

  • تزریق واکسن کرونا به ۲۰ هزار سالمند و معلول در ایران

تزریق واکسن کرونا به ۲۰ هزارنفر سالمند و معلول در سراسر کشور از روز جمعه آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک ، از آغاز فاز دوم واکسیناسیون در کشور خبر داد و گفت: در اجرای این فرآیند علاوه بر همکاران ما در نظام سلامت و بخش‌های ICU و گروه‌های پرخطر در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، گروه سالمندان نیز با عنوان گروه آسیب‌پذیر واکسیناسیون شدند که به شکل نمادین از آسایشگاه سالمندان کهریزک آغاز کردیم. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: از فردا در اکثر آسایشگاه‌های معلولین و سرای سالمندان کشور این مهم ادامه پیدا خواهد کرد و حدود ۲۰ هزار نفر در این فاز از گروه‌های پرخطر سالمندان و معلولین واکسینه می‌شوند. 

وی در ادامه یادآور شد: بر حسب سند ملی واکسیناسیون کووید ابتدا کادر بهداشت و درمان، گروه‌های آسیب‌پذیر و گروه‌های پرخطر و سپس افراد عادی واکسن را دریافت می‌کنند و امیدواریم تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ اکثر گروه‌های هدف واکسینه شوند.

واکسیناسیون ۱۴۰۰ نفر در آسایشگاه کهریزک

وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی نیز با بیان اینکه واکسیناسیون ۱۴۰۰ نفر مقیم مرکز کهریزک ظرف ۲ روز انجام خواهد شد، گفت: برای سایر مراکز کشور هم ۲۰ هزار سهمیه در مرحله نخست اخذ کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به واکسینه شدن پرسنل بهزیستی، گفت: در مهر و آبان ۸۰ هزار مددجو و پرسنل بهزیستی رایگان در مقابل آنفلوانزا واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون حدود ۱۴۰۰ نفر از سالمندان و افراد دارای معلولیت در آسایشگاه کهریزک با حضور وزیر بهداشت از روز گذشته آغاز شد و ظرف دو روز این واکسیناسیون تکمیل می‌شود.

ارسال نظر: