X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 03 اسفند 1399
تعداد بازدید خبر : 43
تاریخ ثبت : یکشنبه, 03 اسفند,1399 | 11:20 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 03 اسفند,1399 | 11:07 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 03 اسفند,1399 | 11:20 ق.ظ

عاملان تخریب محیط زیست به جای زندان به کاشت نهال محکوم شدند

  • عاملان تخریب محیط زیست به جای زندان به کاشت نهال محکوم شدند

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه مراوه تپه، محکومان قطع درخت در این شهرستان را به کاشت ۲۰۰ اصله نهال مکلف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: محکومان دو نفرند که ۱۱ اصله درخت صنوبر ۱۵ ساله در شهرستان مراوه تپه را قطع کرده اند.
هاشمیان افزود: با شکایت اداره منابع طبیعی، دو متهم پرونده به اتهام تخریب محیط زیست و قطع درخت در دادگاه مراوه تپه محاکمه و رای به محکومیت آنان صادر شد.
وی ادامه داد: متهمان به ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شدند، اما از آن جا که سابقه کیفری نداشتند و در دادگاه ابراز پشیمانی کرده بودند، قاضی حبس آنان را به مدت یکسال تعلیق و مجازات جایگزین صادر کرد. محکومان با رای دادگاه مکلفند ۲۰۰ اصله نهال با نظارت کارشناسان منابع طبیعی بکارند و تا یکسال از این نهال‌ها مراقبت کنند.
رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: اداره منابع طبیعی مراوه تپه هم موظف است عملکرد ماهیانه این متهمان را به دادگاه ارائه کند.
وی تصریح کرد: محکومان اگر در مدت تعلیق حبس یکی از جرایم موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه ۷ مرتکب شوند، قرار تعلیق لغو و حکم حبس اجرا خواهد شد.
هاشمیان با اشاره به این که از استان‌های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین حبس هستیم افزود: محکومان جایگزین حبس، فصل درختکاری پارسال ۷ هزار و ۳۰۰ اصله نهال در جنگل‌ها و مراتع استان با نظارت کارشناسان منابع طبیعی کاشتند.

ارسال نظر: