X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 139
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 29 بهمن,1399 | 02:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 29 بهمن,1399 | 02:27 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 26 اسفند,1399 | 09:01 ق.ظ

افتتاح کلینیک حقوق کودک در سمنان/ فعالیت ۱۴ مدرسه حقوق کودک در کشور

  • افتتاح کلینیک حقوق کودک در سمنان/ فعالیت ۱۴ مدرسه حقوق کودک در کشور

کلینیک حقوق کودک با حضور دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در سمنان افتتاح شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کلینیک حقوق کودک روز سه شنبه در محل فرهنگسرای خانواده شهر سمنان با حضور دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در سمنان به بهره برداری رسید.

این کلینیک در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و با هدف آشنایی و بهره‌مندی کودکان از حقوق شهروندی خود و افزایش آگاهی جامعه و والدین ایجاد شده است.

ارائه آموزش به کودکان در ارتباط با حقوق خود، مشاوره روانشناختی، پشتیبانی حقوقی و اشاعه مقوله حقوق کودک در جامعه از دیگر اهداف تأسیس کلینیک حقوق کودک در شهر سمنان است.

شهر سمنان از سوی وزارت کشور و یونیسف به عنوان پایلوت دوستدار کودک انتخاب شده و از سال گذشته برنامه‌های متنوعی را در در حوزه شهر دوستدار کودک انجام داده است.

محمود عباسی در حاشیه افتتاح مدرسه حقوق کودک در سمنان اظهار داشت: 23 میلیون نفر از جمعیت حال حاضر کشور را کودکان و افراد زیر 18 سال تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه این جمعیت معادل یک‌سوم جمعیت کل کشور است، ادامه داد: باید همواره توجه به حقوق کودکان مورد توجه ویژه قرار داشته باشد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: مدیران و مسئولان استانی باید همواره در برنامه‌های خود موضوع توجه به حقوق کودکان را مورد توجه قرار دهند؛ به‌ویژه اکنون که کشور در شرایط سخت کرونایی قرار دارد.

عباسی با اشاره به افتتاح مدرسه حقوق کودک در 14 استان کشور از مهم‌ترین اهداف این مدارس را آموزش، ترویج و ارتقای حقوق کودکان برشمرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با توجه به اهمیت توجه به حقوق کودکان با یکدیگر هم‌افزایی و تعامل داشته باشند.

وی رصد مشکلات در حوزه کودکان و افراد زیر 18 سال را از دیگر اهداف مهمی عنوان کرد که با افتتاح این مدارس در سطح کشور دنبال می‌شود.
 

کاهش آسیب‌های اجتماعی و آشنایی و بهره‌مندی کودکان از حقوق شهروندی خود و افزایش آگاهی جامعه و والدین از جمله مهم‌ترین اهداف تشکیل کلینیک های تخصصی کودکان است.

 

ارسال نظر: