X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 18 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 899
تاریخ ثبت : شنبه, 18 بهمن,1399 | 05:50 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 18 بهمن,1399 | 05:46 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 18 بهمن,1399 | 05:50 ب.ظ

اخراج مهاجران از آمریکا همچنان ادامه دارد

  • اخراج مهاجران از آمریکا همچنان ادامه دارد

مدیر اجرایی و وکیل مرکز حمایت از مهاجران لس آمریکاز به اسپوتنیک گفت: مقامات مهاجرتی آمریکا با وجود تصمیم دولت مکزیک مبنی بر توقف اعمال سیاست دوره ترامپ، به اخراج مهاجران آمریکای مرکزی به مکزیک ادامه می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،"لیندا ریواس" گفت: اهالی آمریکای مرکزی، از جمله خانواده‌ها، همچنان به طور روزانه اخراج می‌شوند.

دولت مکزیک اجازه به دولت آمریکا برای اخراج مهاجران آمریکای مرکزی به مکزیک تحت سیاست دوره ترامپ با نام "عنوان ۴۲" را متوقف می‌کند. این سیاست به مقامات مهاجرتی آمریکا اجازه اخراج فوری مهاجران در مرز جنوبی و بدون طی روند سنتی مهاجرت را می‌دهد.

بر اساس گزارشی که واشنگتن پست منتشر کرده، سیاست فوق اجرا شد تا از شیوع ویروس کرونا در پمپ‌بنزین‌های مرزی و مراکز بازداشت مهاجرتی، جلوگیری کند. از زمان اجرایی شدن این سیاست در مارس ۲۰۲۰، بیش از ۳۹۰ هزار مهاجر در معرض اخراج قرار گرفته‌اند.

تغییر جدید، گروه‌های حامی مهاجران در مرز را نگران کرده است. آن‌ها نگران هستند بحران مهاجرتی بشری در بحبوحه همه‌گیری کرونا، پیش رو باشد.

ریواس گفت: گروه‌های مدافع حقوق بشر طی هفته‌های گذشته و با توجه به رویدادهای اخیر، در حال آماده‌سازی برای کمک به پناه‌جویان در منطقه "ال پاسو" بوده‌اند. مهاجرت افراد نباید یک بحران باشد. ما باید به پناه‌جویان اجازه حضور دهیم. وزارت امنیت داخلی باید آماده رسیدگی به پناه‌جویان به روشی انسانی باشد و از بحران جلوگیری کند. آن‌ها قدرت این کار را دارند.

ارسال نظر: