X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 13 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 302
تاریخ ثبت : دوشنبه, 13 بهمن,1399 | 03:02 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 13 بهمن,1399 | 02:57 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 13 بهمن,1399 | 03:05 ب.ظ

استفاده افسران امریکایی از کودکان افغان برای پاکسازی تله‌های انفجاری

  • استفاده افسران امریکایی از کودکان افغان برای پاکسازی تله‌های انفجاری

یک نظامی آمریکایی در افغانستان فاش کرد که نیروهای آمریکایی برای یافتن تله‌های انفجاری در شهرهای این کشور از کودکان افغان استفاده می‌کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، جان امبل، افسر آمریکایی در افغانستان در گزارشی فاش کرد که نیروهای این کشور برای یافتن تله‌های انفجاری در شهرهای این کشور از کودکان افغان استفاده می‌کردند.
در حالی که آمریکا دیوان دادگستری بین المللی را به دلیل بررسی جنایت جنگی در افغانستان تحریم کرده است،‌ یک نظامی این کشور اعتراف کرد که در هنگام عملیات از کودکان بیگناه افغان برای پاکسازی کوچه‌ها و معابر مملو از مواد انفجاری استفاده شده است.
این نظامی آمریکایی بدون پشیمانی یا ترس از مجازات درفایل صوتی دانشکده افسری ارتش آمریکا و برای به اشتراک گذاشتن تجربیات نظامی به جنایات جنگی اعتراف کرد و گفت: کودکان افغانستانی را با پرت کردن آب‌نبات و اسباب‌بازی به کوچه‌هایی که فکر می‌کردیم امکان وجود تله انفجاری درآنجا باشد می‌کشیدیم تا مطمئن شویم مسیر عاری از از مواد انفجاری است.
وی درباره تجربه نظامی خود در هلمند افغانستان گفت: چیزی که در میدان نبرد یاد گرفتیم استفاده از کودکان افغان در میدان جنگ بود، کودکان بی‌گناهی که کمتر از ۱۰ سال سن داشتند. در موقع عملیات و با توجه به این که اکثر کوچه‌ها در افغانستان پر از مواد انفجاری است، آب‌نبات یا بسته غذایی را در کوچه پرتاپ می‌کردیم، اگر این کودکان به دنبال آن می رفتند مطمئن می‌شدیم که کوچه امن است و پشت سر کودکان یا افراد مسن وارد آن می‌شدیم.
امبل در ادامه گفت: اما زمانی که کودکان وارد کوچه نمی‌شدند،‌ متوجه ناامنی مکان شده و از ورود به آن امتناع می‌کردیم. این در حالی است که «حمیدالدین یولداش» نماینده مردم تخار در پارلمان افغانستان اعلام کرد: مردم این کشور به آمریکا اعتماد ندارند و واشنگتن را مسئول ناامنی‌ها در افغانستان می‌دانند.

ارسال نظر: