X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 13 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 174
تاریخ ثبت : دوشنبه, 13 بهمن,1399 | 01:49 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 13 بهمن,1399 | 01:34 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 13 بهمن,1399 | 01:50 ب.ظ

ویرجینیای امریکا؛رکورددار اعدام ایالتی

  • ویرجینیای امریکا؛رکورددار اعدام ایالتی

ایالت ویرجینیای آمریکا در میان دیگر ایالت های این کشور، رکورددار اجرای اعدام های ایالتی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اجرای مجازات اعدام برای محکومان در آمریکا در دو روند اعدام ایالتی و اعدام فدرال انجام می‌شود.
بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، ایالت ویرجینیا در آمریکا در میان ایالت‌های ۵۰ گانه این کشور رکورد دار اجرای مجازات اعدام از سال ۱۶۰۸ تاکنون است و هزار و ۳۸۹ نفر را اعدام کرده است.
هم اکنون نیز ۲ زندانی در این ایالت در صف اعدام قرار دارند.
بنا به گفته کارشناسان آمریکایی مجازات اعدام در این ایالت استعماری، خودسرانه و تحت تاثیر نژادپرستی است و بر همین مبنا سیاهپوستان در این ایالت بیش از سفیدپوستان با مجازات اعدام مواجه می‌شوند.
براساس داده‌های مرکز اطلاعات اعدام واشنگتن، ۲۰ درصد جمعیت ایالت ویرجینیا سیاهپوست و آفریقایی تبار هستند، اما سهم آنها از اعدام شده‌ها از سال ۱۹۷۶ تاکنون ۴۶ درصد بوده است.
اثبات بی گناهی اعدام شدگان پس از اجرای حکم از موضوعاتی است که نگرانی‌های زیادی را در مورد تداوم روند اجرای مجازات مذکور در این ایالت رقم زده و در عین حال اداره زندان‌ها روش معمول اجرای حکم اعدام فدرال را با تزریق کُشنده از سال ۲۰۱۷ با استناد به تایید یک دکتر داروساز آمریکایی اجرا می‌کند که این اقدام اعتراض گسترده حقوق بشری ها را در پی داشته است اما با این حال دولت این کشور به تعدد اعدام ها ادامه می دهد.

ارسال نظر: