X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 12 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 747
تاریخ ثبت : یکشنبه, 12 بهمن,1399 | 01:29 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 12 بهمن,1399 | 01:06 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 12 بهمن,1399 | 01:29 ب.ظ

نگرانی مقامات امریکایی از شیوع ویروس جدید کرونا در زندان‌های این کشور

  • نگرانی مقامات امریکایی از شیوع ویروس جدید کرونا در زندان‌های این کشور

مقامات آمریکایی اکنون نگران شیوع نوع جدید ویروس کرونا به زندان‎های این کشور هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، گسترش سریع جهش یافته ویروس کرونا که به نظر می‌رسد برخی از آنها مسری‌تر از نسخه‌های قدیمی است، باعث شده که کارشناسان در آمریکا خواستار رعایت فاصله اجتماعی و پوشاندن بهتر صورت برای جلوگیری از افزایش دوباره موارد ابتلا و مرگ و میر‌ها شوند.
بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، حامیان بهداشت و اپیدمیولوژیست‌ها، درباره راه یافتن انواع جهش یافته کرونا به زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مهاجران ابراز نگرانی کرده اند. در ایالات متحده آمریکا، دستکم از هر ۵ فرد زندانی، یک نفر تاکنون به کووید-۱۹ آلوده شده است و تعداد نامتناسبی از آنها جان خود را از دست داده اند.
آمارها نشان می دهد که ۲.۳ میلیون آمریکایی که در پشت میله‌های زندان زندگی می‌کنند، ۲ برابر بیش از دیگران در معرض خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ قرار دارند.
زندانیان آمریکا اکنون در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ هستند، آن هم به یک دلیل ساده؛ نحوه انتشار ویروس.
این بیماری بیشتر از طریق تنفس از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و به همین دلیل قرار گرفتن در مجاورت و همجواری با دیگران بسیار خطرناک است و به همین دلیل زندان‌های شلوغ به طور ویژه خطرناک هستند. سرایت نیز اغلب حتی قبل از اینکه فردی علائمی بروز دهد اتفاق می‌افتد.
پایگاه خبری وُکس به نقل از کریس بیرر، استاد بهداشت عمومی و حقوق بشر  دانشگاه جانز هاپکینز که منتقد روش مقام‎های زندان مریلند برای مدیریت بحران است در گزارشی آورده است: مهمترین کاری که شما باید برای مقابله با کووید-۱۹ در زندان انجام دهید، کاهش ازدحام جمعیت است اما ما در این کار شکست خورده ایم.
وی می افزاید: اجرای سیاست‌هایی است که بتواند از گسترش بیماری جلوگیری کند، از جمله رعایت فاصله اجتماعی و دادن ماسک به زندانیان و کارمندان و فراهم کردن سایر وسایل ضروری. این روند نیز کُند، نامناسب و ناکافی بوده است؛ اداره اصلاح و تربیت مریلند به افراد حبس شده در این ایالت صابون رایگان و نامحدود ارائه نمی‌دهد و زندانیان قادر به شستن دست‌ها نیستند.
نگرانی‌ها در زندان های آمریکا همچنان ادامه دارد؛ افراد زندانی طی یک دوره همه گیری موارد جدی چالش ها را گزارش کرده اند؛ افسران اصلاحی که از ماسک زدن امتناع می‌کنند، تلاش‌های ناکافی یا ناموفق برای آزمایش کارکنان و افراد زندانی و ایجاد زنجیره‌های شیوع جدید با انتقال زندانیان مبتلا به کووید به زندان‌های جدید.
با وجود این کاستی‌های ساختاری، بسیاری به شدت در مورد زندان‌ها نگران هستند و در صورت ورود انواع جهش یافته به زندان‌ها حتی بیشتر آسیب می‌بینند. در ماه دسامبر، موارد ابتلا به ویروس کرونا در زندان‌های این ایالت بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

ارسال نظر: