X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 11 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 353
تاریخ ثبت : شنبه, 11 بهمن,1399 | 04:36 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 11 بهمن,1399 | 04:27 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 12 بهمن,1399 | 09:43 ق.ظ

موج مرگ و میر کرونایی در زندان‌های امریکا و بی‌توجهی مسؤولان این کشور

  • موج مرگ و میر کرونایی در زندان‌های امریکا و بی‌توجهی مسؤولان این کشور
زندان‌های ایالات متحده آمریکا، اعم از ایالتی و فدرال یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا شده و تعداد قابل توجهی تاکنون در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، تا روز ۲۶ ژانویه، ۳۶۶ هزار و ۱۲۱ نفر از زندانیان در زندان‌های سرتاسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند. زندان‌های کالیفرنیا و زندان‌های فدرال آمریکا هر کدام بیش از هزار مورد ابتلای جدید را گزارش کرده اند.
بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، زندان‌های فدرال با بیش از ۴۷ هزار مورد، کالیفرنیا با بیش از ۴۶ هزار مورد، تگزاس با بیش از ۳۲ هزار مورد و میشیگان با بیش از ۲۴ هزار مورد، بیشترین تعداد مبتلایان از زمان آغاز همه گیری کرونا در آمریکا را در میان زندان‌ها ثبت کرده اند.
تاکنون دستکم ۲ هزار و ۳۱۴ نفر از زندانیان در زندان‌های آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.
همچنین نرخ مرگ و میر زندانیان در هفته منتهی به ۲۶ ژانویه در مقایسه با هفته گذشته، ۴ درصد افزایش یافته است. تقریبا تمامی زندان‌های آمریکا، مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در میان زندانیان را ثبت کرده اند.
در حالی که بیشتر تمرکز‌ها بر روی بیماری زندانیان است، گروه دیگری از افراد در این مراکز در معرض خطر قرار دارند، افسران پلیس زندان‌ها، پرستاران و سایر کارکنان زندان‌ها در آمریکا؛ این افراد نه تنها با زندانیان، بلکه با دنیای خارج از زندان‌ها هم در ارتباط هستند.
از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در آمریکا، تاکنون بیش از ۹۸ هزار نفر از کارکنان زندان‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده اند. همچنین ۱۷۰ نفر از این افراد بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظر: