X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 94
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 08 بهمن,1399 | 10:13 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 08 بهمن,1399 | 09:51 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 08 بهمن,1399 | 10:13 ق.ظ

نیویورک تایمز: مقامات آمریکایی آمار واقعی مبتلایان به کرونا را اعلام نمی‌کنند

  • نیویورک تایمز: مقامات آمریکایی آمار واقعی مبتلایان به کرونا را اعلام نمی‌کنند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز  در گزارشی از پنهان کاری دولت آمریکا درباره تعداد آمار مبتلایان به کرونا و جان باختگان ناشی از این ویروس خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، ایالات متحده آمریکا با وجود اینکه بالاترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و فوت شدگان ناشی از این بیماری را دارد اما تعداد واقعی از این آمار را رسانه ای نمی‌کند.
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز ۲۵ میلیون نفر گذشته و از هر ۱۳ آمریکایی یک نفر یا حدود ۷.۶ درصد جمعیت این کشور به کرونا مبتلا شده اند.
«کیتلین ریورز» وابسته به دانشگاه جانز هاپکینز در این رابطه، می‌گوید: ابتلای ۲۵ میلیون نفر غیرقابل باور است و عمق این تراژدی را نشان می دهد.
وی همه گیری کرونا را یکی از بدترین بحران های بهداشت عمومی در کشورش توصیف کرد.
این گزارش می افزاید: در نتیجه افزایش جان باختگان کرونا که بیش از ۴۱۴ هزار مورد را دربرمی گیرد به معنای این است که یک مرگ در بین حدود ۸۰۰ نفر از جمعیت آمریکا رخ داده است. از اولین مورد ابتلای گزارش شده در آمریکا در ژانویه گذشته بیش از ۹ ماه طول کشید تا موارد ابتلا در این کشور به ۱۰ میلیون نفر برسد. در تاریخ ۸ نوامبر و درست قبل از شروع تعطیلات سال نو آمریکا از این مرز گذشت و فوت و بستری شدن در بیمارستان های آمریکا رکورد زد.
این در حالی است که تا آخرین روز سال ۲۰۲۰ میلادی فقط در ۷ هفته ۱۰ میلیون نفر دیگر به شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا افزوده شد. ۲۵ میلیون نفر مبتلا فقط در سه هفته اخیر گزارش شده و این یعنی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در مقیاس روزانه مبتلا شده اند. در همین دوران بستری در بیمارستان های آمریکا به اوج خود رسید.
هرچند بر اساس پروژه پیگیری کووید از ۲۱ دسامبر تاکنون این سیر نزولی بوده اما کارشناسان اکنون نگران هستند که هر گونه نشانه پیشرفتی با ظهور موارد جدید جهش یافته که سرایت بیشتری هم دارد بی نتیجه بماند.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا به تازگی هشدار داد که انواع جهش یافته ویروس کشف شده در بریتانیا می‌تواند به منبع اصلی آلودگی در آمریکا تا ماه مارس تبدیل شود و ممکن است به افزایش موارد ابتلا منجر شود.
بنا به گفته متخصصان اپیدومولوژی در آمریکا تعداد واقعی مبتلایان به کرونا احتمالا بسیار بالاتر از آمار رسمی است. آنها می گویند حتی با آزمایشات گسترده تر بیشتر نسبت به ماه های اولیه همه گیری بسیاری از افرادی که علائمی نداشته اند ممکن است آزمایش نشده باشند و در آمار به حساب نیامده باشند.
«ایرا لانگینی» استاد آمار زیستی در دانشگاه فلوریدا برآورد کرده که حدود ۲۵ درصد از آمریکایی ها به ویروس مبتلا شده اند که بیش از دو برابر تعداد موارد گزارش شده است. مدل سازی آماری که به تازگی در فلوریدا تکمیل شده نشان می دهد که یک سوم جمعیت این کشور در دوره ای از همه گیری مبتلا شده اند که چهار برابر آمار گزارش شده است.
طبق گزارش ها، کرونا در آمریکا  تاکنون ۲۵ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۷۸۹ نفر را مبتلا کرده که از این تعداد ۴۲۷ هزار و ۶۳۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظر: