X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 57
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 27 شهریور,1397 | 04:20 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 27 شهریور,1397 | 04:20 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 27 شهریور,1397 | 04:20 ب.ظ

انتشار گزارش جدید بازرسان حقوق بشر علیه ارتش میانمار/محاکمه عاملان نسل کشی روهینگیایی‌ها

  • انتشار گزارش جدید بازرسان حقوق بشر علیه ارتش میانمار/محاکمه عاملان نسل کشی روهینگیایی‌ها
میانمار

گزارشگران سازمان ملل گزارش 444 صفحه ای جدیدی از مستندات کشتار و شکنجه مسلمانان روهینگیایی را توسط نظامیان میانماری امروز سه شنبه منتشر کرده و خواستار محاکمه عاملان کشتار و نسل کشی در میانمار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دراین گزارش مستندات جدیدی از جنایات نظامیان و شبه نظامیان بودایی افراطی علیه اقلیت روهینگیا در چندین روستای ایالت راخین میانمار ارائه شده است.
دراین گزارش جزئیات و شرح جنایات مختلف علیه روهینگیایی های مستقر در روستای 'مین گی' و دهها روستا در ایالت راخین ارائه شده که براساس آن سربازان ارتش میانمار با حمله به آنها تمام مردان روستاها را ابتدا کشته و بعد گلوهای آنها را پاره کرده و فرزندان را از مادران جدا کردند تا به رودخانه و یا درون آتش بیاندازند.
تمامی دختران و زنان روهینگیایی در روستای مین گی مورد تجاوز نظامیان و حمله کنندگان بودایی افراطی قرار گرفتند و بسیاری از خانواده ها توسط مهاجمان به همراه خانه هایشان سوزانده شدند.
این گزارش توسط سه نفر از بازرسان ویژه حقوق بشر سازمان ملل تهیه شده و آنها از سازمان ملل بار دیگر خواستند که ژنرال ' مینگ آنگ هلاینگ' فرمانده ارتش میانمار به همراه 5 نفر دیگر از فرماندهان این ارتش به عنوان مسئولان اصلی جنایات علیه روهینگیایی ها مورد محاکمه جنایی قرار گیرند.
گزارش 444 صفحه ای منتشر شده ، نتایج یکی از طولانی ترین تحقیقات در زمینه حقوق بشر سازمان ملل در میانمار است.
گزارشگران جنایات علیه روهینگیایی ها را نسل کشی خوانده و به طور مشروح جرایم اعمال شده را که منجر به فرار بیش از صدها هزار مسلمان روهینگیایی از راخین و پناه بردن به بنگلادش شده، در گزارش خود ثبت و ضبط کرده اند.
هیات بازرسان سازمان ملل از شورای امنیت خواسته است تا جنایتکاران میانماری را به دادگاه جنایی بین المللی ارجاع دهد یا اینکه دیوان بین المللی دادگستری پیگرد قانونی فرماندهان نظامی از جمله رئیس ارتش میانمار را به عنوان عاملان اصلی خشونت ها علیه روهینگیایی ها انجام دهد.
علاوه براین، این هیات از شورای امنیت خواست تا میانمار را تحریم تسلیحاتی کرده و همچنین تحریم های فردی هدفمند برعاملان جنایت علیه روهینگیا مانند ممنوعیت سفرها و مسدود کردن دارایی های آنها اجرایی سازد.
طبق این گزارش دستکم 750 نفر از روستاییان روستای مین گی توسط نظامیان کشته شدند.
علاوه براین در این گزارش برآورد شده حداقل 10 هزار نفر روهینگیایی در عملیات گسترده سرکوب توسط ارتش و بودایی های افراطی که در شهریور سال گذشته آغاز و بیش از دو ماه طول کشید، کشته شدند.
براین اساس، نظامیان در اقدامات سرکوبگرایانه خود بیش از 40 درصد از روستاهای شمال ایالت راخین متعلق به روهینگیایی ها را به طور کامل نابود کرده اند.
درپی عملیات گسترده نظامیان و بودائیان افراطی علیه اقلیت روهینگیا در ایالت راخین میانمار در سال گذشته دستکم 750 هزار نفر به بنگلادش متواری شده و در پناهگاههای این کشور همسایه در شرایط بسیار نامساعدی استقرار یافتند.
با وجود اینکه بیش از یکسال از جنایات اعمال شده علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار می گذرد اما شورای امنیت سازمان ملل تاکنون اقدام عملی را علیه میانمار به موقع اجرا نگذاشته است.
منبع: ایرنا

برچسب ها:
ارسال نظر: