X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 05 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 909
تاریخ ثبت : یکشنبه, 05 بهمن,1399 | 12:15 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 05 بهمن,1399 | 12:06 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 27 بهمن,1399 | 12:51 ب.ظ

اعطای نخستین شناسنامه فرزند مادر ایرانی در خوزستان

  • اعطای نخستین شناسنامه فرزند مادر ایرانی در خوزستان

مراسم رونمایی از نخستین شناسنامه برای فرزند مادر ایرانی و پدر خارجی در خوزستان به صورت نمادین در استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نخستین شناسنامه فرزند مادر ایرانی در خوزستان، برای فاطمه، دختر هشت ساله یک زن اهل رامهرمز، در مراسمی نمادین در سالن اجتماعات استانداری خوزستان تحویل داده شد.
استاندار خوزستان در مراسم تحویل نخستین شناسنامه فرزند مادر ایرانی، گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ فرزند مادرایرانی در خوزستان زندگی می کنند که تا کنون ۵۲۴ پرونده برای آنها تشکیل شده است.
غلامرضا شریعتی افزود: پرونده دیگر متقاضیان شناسنامه به تدریج تشکیل و صادر می‌شود تا این افراد بتوانند از مزایای شهروند ایرانی بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: این اقدام در راستای قانون مصوب سال ۱۳۹۸ برای صدور شناسنامه و هویت دادن به فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی و پدر خارجی است.
شریعتی این قانون را در راستای حمایت از زنان و مادران ایرانی و خانواده‌های آنها دانست و گفت: با دستورالعمل‌های شرعی و فقهی و سپس مصوبه قانونی، شرایطی فراهم شد که این کودکان از مزایای شهروند ایرانی بهره‌مند شوند.
وی همچنین از دست‌اندرکاران تحقق این قانون در دولت و قوه قضاییه تقدیر کرد و افزود: این قانون باعث شده است فرزندان زنان ایرانی نیز حق استفاده از حقوق شهروندی داشته باشند که زمینه‌ای برای استفاده از ظرفیت این فرزندان برای پیشرفت و آبادانی کشور به شمار می‌آید.

بیش از یک هزار مادرایرانی در خوزستان برای شناسنامه فرزندان خود تقاضا دادند
معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان همچنین در این مراسم گفت: یک هزار و ۱۸ مادر ایرانی در خوزستان دارای همسر غیرایرانی و متقاضی صدور شناسنامه برای فرزندان خود هستند.
ولی‌الله حیاتی افزود: خوزستان جزو اولین استان‌هایی است که شناسنامه فرزند مادرایرانی را صادر کرده و موفق شده که این طرح را با موفقیت به اجرا درآورد.
حجت‌الاسلام سید جواد حسن‌زاده معاون دادگستری خوزستان نیز با اشاره به تفکیک و استقلال قوا، گفت: اجرای قانون صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی و پدر غیرایرانی، الگوی خوبی از تعامل بین قوا و بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی است.
گفتنی است نخستین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی، ۲۴ آبان ماه صادر شد.

ارسال نظر: