X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 04 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 153
تاریخ ثبت : شنبه, 04 بهمن,1399 | 12:14 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 04 بهمن,1399 | 11:48 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 04 بهمن,1399 | 12:21 ب.ظ

فرصت دوباره زندگی از سوی عمو به برادرزاده به جای قصاص

  • فرصت دوباره زندگی از سوی عمو به برادرزاده به جای قصاص

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان از بخشش اولیای دم، قاتلی که در یک قدمی دار مجازات قرار داشت، خبر داد و گفت: محکوم به قصاص جوان ۲۲ ساله‌ای است که سه سال پیش هنگام دعوا، پسرعمویش را به قتل رسانده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، قصاص یکی از احکام کیفری در اسلام است که برای جلوگیری از انتقام‌های کور و دور از عدالت و برای جلوگیری از جرأت یافتن جنایتکاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان وضع شده است. اما در کنار آن قرآن به شکیبایی و گذشت از حق قصاص نیز توصیه کرده است. اسلام دین رحمت است و به همین عفو را بهتر از قصاص دانسته است .
در کشورمان عفو بخشش جایگاه والایی دارد و در این راستا طبق آمار بیشترین محکومین به قصاص مورد عفو و بخشش اولیای دم قرار می‌گیرند.
یکی از مواردی که امروز با بخشش اولیای دم مواجه شد قاتلی است که در یک قدمی دار مجازات قرار داشت اما بنا به گفته رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان این جوان ۲۲ ساله‌‌ی محکوم به قصاص که سه سال پیش هنگام دعوا، پسرعمویش را به قتل رسانده بود، مورد عفو قرار گرفت.
احمد جعفری در توضیح این پرونده با تاکید بر اینکه شورا‌های حل اختلاف در پرونده‌های قتلی که با قصد و نیت قبلی بوده ورود نمی‌کنند، افزود: اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف زندان گنبدکاووس با واسطه کردن بزرگان و ریش سفیدان دو خانواده، چندین جلسه با خانواده مقتول صحبت کردند.
رئیس شورای حل اختلاف گلستان ادامه داد: عمو در نهایت پس از سه سال، لحظاتی پیش از اجرای حکم و بدون هیچ چشم داشتی از حق قانونی و شرعی خود گذشت و برادرزاده اش را بخشید.
گفتنی است امسال با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف نوزده محکوم به قصاص فرصت زندگی دوباره یافتند.

ارسال نظر: