X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 بهمن 1399
تعداد بازدید خبر : 459
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 01 بهمن,1399 | 06:25 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 01 بهمن,1399 | 06:14 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 01 بهمن,1399 | 06:25 ب.ظ

رسوایی آزمایش واکسن امریکایی کرونا در آفریقا

  • رسوایی آزمایش واکسن امریکایی کرونا در آفریقا

همزمان با توقف توزیع واکسن‌های آمریکایی در اروپا؛ رسوایی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آزمایش‌های بالینی انواع واکسن به ویژه واکسن کرونا در میان مردم آفریقا؛ بازتاب بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از صدا و سیما،  شرکت‌های دارویی چند ملیتی و کمپانی‌های تولید کننده واکسن، برای کسب درآمد سرشار، آزمایش‌های بالینی را به روی مردم کشور‌های آفریقایی انجام داده و می‌دهند.
این فاجعه و رسوایی در حالی صورت گرفته که نه تنها تاکنون صدایی از نهاد‌های حقوق بشر غربی بلند نشده، بلکه با چراغ سبز برخی پزشکان نیز همراه بوده است.دکتر ژآن پل میرا رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کوشن پاریس جزو این دسته از پزشکان است که با بی شرمی هر چه تمامتر در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: شاید تحریک‌آمیز باشد اما؛ آیا نباید آزمایش واکسن کووید را در آفریقا انجام داد؟ جایی که نه ماسکی وجود دارد و نه درمانی. بخش مراقبت‌های ویژه هم در کار نیست.
این شبیه همان کاری است که پیش‌تر درباره واکسن ایدز انجام دادیم. براساس گزارش مرکز آفریقایی پیش گیری از بیماری‌ها؛ ۸۰ درصد آزمایش‌های بالینی و تجربی واکسن کرونا در میان ۱۰ کشور آفریقایی صورت گرفته؛ در حالیکه کانون شیوع آلودگی ویروسی هم اکنون در آمریکا و اروپاست.این گونه آزمایش‌ها خود باعث شیوع بسیار زیاد بیماری‌های ویروسی در جوامع آفریقایی شده در صورتیکه در گذشته وضع قاره سیاه نسبت به سایر نقاط جهان سفیدتر بوده است.
دکتر ژان جک مویمب پزشک کنگویی و جزو ۱۰۰ چهره تاثیرگذار ۲۰۲۰ منتخب مجله تایم آمریکا گفت: من درباره واکسن کرونا صحبت می‌کنم که قبل از آزمایش‌های لازم در آمریکا و دیگر کشور‌های دیگر این بیماری؛ آزمایش‌های بالینی را به روی مردم کشور‌های آفریقایی انجام داده اند.براساس گزارش منابع آفریقایی منعکس شده در رسانه‌های فرانسوی؛ تاکنون با بی مسئولیتی و بی غیرتی برخی رهبران آفریقایی ۹ میلیون آزمایش واکسن کرونا در کشور‌های آفریقایی صورت گرفته که نسبت به گذشته نه و ۴ دهم درصد بیشتر بوده است.
این گونه آزمایش‌ها در کشور سنگال به روی کودکان صورت گرفته که تعدادی از این فرشته‌های کوچک پس از تزریق واکسن بلافاصله جان باخته اند.
این افشاگری نشان داد استعمار همچنان در قاره آفریقا حضور دارد و به اشکال مختلف به دنبال منافع خودش است؛ و این بار هم با چهره انساندوستانه واکسن کرونا به جنایات خود در این قاره ادامه داده است.

ارسال نظر: