X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 بهمن 1399
معاون وزیر دادگستری خبر داد:
تعداد بازدید خبر : 116
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 01 بهمن,1399 | 05:41 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 01 بهمن,1399 | 05:27 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 01 بهمن,1399 | 05:41 ب.ظ

راه‌اندازی ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی و ۲۶ کلینیک حقوق کودک در کشور

  • راه‌اندازی ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی و ۲۶ کلینیک حقوق کودک در کشور

معاون وزیر دادگستری گفت: تاکنون ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی و ۲۶ کلینیک حقوق کودک در استان های کشور راه اندازی شده که امروز در اراک بیست و هفتمین کلینیک نیز به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، محمود عباسی، در دیدار با اعضای هسته مرکزی کلینیک و انجمن تخصصی حقوق کودک در استان مرکزی، اظهار داشت: کلینیک‌های حقوقی که ماهیت آکادمیک هم دارند ابزار خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و کودکان است.
وی افزود: کلینیک‌های حقوقی در برخی کشورها به بستر اجتماع منتقل شدند تا مردم بهره مند شوند؛ فعالیت و برنامه اصلی این کلینیک‌ها آموزش حقوق بشر، کودک و... است.
معاون وزیر دادگستری بیان کرد: کلینیک‌های حقوق کودک با شخصیت حقوقی جداگانه و با نظارت فراگیر و جامع طوری طراحی شده که هویت علمی و آکادمیک آن دچار مشکل نشود و از سوی دیگر انجمن علمی حقوق کودک که باید ۶۰ درصد اعضای آن علمی باشد در کشور راه اندازی شده و بعد از آن در استان‌ها می‌توانند نمایندگی داشته باشند.
عباسی ادامه داد: تاکنون ۱۰۰ کلینیک حقوق شهروندی و ۲۶ کلینیک حقوق کودک در استان‌های کشور راه اندازی شده که امروز در اراک بیست و هفتمین کلینیک نیز به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه این کلینیک‌ها بدون بهره‌گیری از  هزینه‌های بیت المال راه‌اندازی شده‌اند، بر لزوم حمایت خیرین و مردم نیک‌اندیش از راه‌اندازی این کلینیک‌ها تاکید کرد.
معاون وزیر دادگستری بیان داشت: تدوین 15 عنوان کتاب حقوق کودک برای کودکان ۶ تا ۱۱ ساله صورت گرفته که زودی این کتاب‌ها در اختیار انجمن و کلینیک قرار  داده می‌شود.
عباسی همچنین از انتشار نشریه حقوق کودک انجمن تخصصی حقوق کودک خبر داد و بیان داشت: این نشریه در چهار زبان منتشر و توزیع خواهد شد، همچنین طرح پیمایش حقوق کودک به صورت پایلوت در اصفهان کلید خورده است و ظرف شش ماه آینده این پیمایش در کل کشور دنبال می شود.

ارسال نظر: