X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 27 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 130
تاریخ ثبت : شنبه, 27 دی,1399 | 11:55 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 27 دی,1399 | 11:45 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 27 دی,1399 | 12:00 ب.ظ

آخرین حکم اعدام در دولت ترامپ برای یک سیاهپوست اجرا شد

  • آخرین حکم اعدام  در دولت ترامپ برای یک سیاهپوست اجرا شد

سیزدهمین حکم اعدام فدرال که در لیست اعدام‌های دولت ترامپ بود و برای یک سیاهپوست این حکم صادر شده بود، بامداد امروز اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، طبق برنامه‌ریزی‌های دولت ترامپ قرار بود حکم اعدام ۱۳ زندانی آمریکایی  تا پایان ریاست جمهوری وی اجرایی شود.
بر اساس گزارش ان‌بی‌سی‌نیوز ، بامداد امروز شنبه یک سیاهپوست آمریکایی، که آخرین نفر در لیست اعدام‌های فدرال دولت  دونالد ترامپ بود، با تزریق مواد کشنده اعدام شد. «داستین هیگز»، ۴۸ ساله که در لیست اعدام‌های فدرال دولت ترامپ آخرین مورد به شمار می‌آمد در ساعت ۱:۲۳ بامداد امروز به وقت محلی اعدام شد.
هیگز در سال ۱۹۹۶ به آدم‌ربایی و قتل سه زن در ایالت مریلند محکوم شده بود. این سیاهپوست آمریکایی پیش از اجرای حکم اعدامش به ویروس کرونا مبتلا بوده و همچنان علائم این ویروس را در بدن خود به همراه داشته است.
وکلای وی گفته‌ بودند به دلیل آسیبی که به ریه‌های این فرد وارد شده، تزریق مواد کشنده به او احساس غرق‌شدگی می‌دهد مانند روشی برای شکنجه که در آن با حوله‌ای سر فردی را پوشانده و بر روی صورت وی آب ریخته می‌شود.
این در حالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور  منتخب آمریکا که قرار است روز چهارشنبه هفته آینده مراسم تحلیف را برگزار کند وعده داده که به دنبال لغو حکم اعدام در کشورش است.

ارسال نظر: