X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 25 شهریور 1397
تعداد بازدید خبر : 169
تاریخ ثبت : یکشنبه, 25 شهریور,1397 | 03:32 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 25 شهریور,1397 | 03:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 25 شهریور,1397 | 03:32 ب.ظ

حماس خواستار محاکمه عاملان قتل عام صبرا و شتیلا شد

  • حماس خواستار محاکمه عاملان قتل عام صبرا و شتیلا شد
صبرا و شتیلا

جنبش حماس در سی و ششمین سالگرد جنایت صهیونیستها در کشتار آوارگان فلسطینی در اردوگاه صبرا و شتیلا در لبنان ، محاکمه عاملان این قتل عامل را در دادگاه های بین المللی خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از ­پایگاه اینترنتی خبری القسام ، جنبش حماس اعلام کرد محاکمه رژیم اشغالگر و مرتکبان کشتار صبرا و شتیلا مسئولیت بین المللی است و آنها باید در دادگاههای بین المللی محاکمه شوند.
دفتر امور آوارگان جنبش حماس در بیانیه ای به مناسبت سی و ششمین سالروز کشتار صبرا و شتیلا اعلام کرد این کشتار در قالب کشتارهایی که اشغالگران علیه ملت ما مرتکب شده اند انجام شد و اشغالگران با این کشتار چهره تروریستی خودشان را به نمایش گذاشتند.
دفتر امور آوارگان حماس تأکید کرد جنایات اشغالگران مشمول مرور زمان نمی شود و محاکمه آن باید به صورت بین المللی در دادگاه های بین المللی انجام شود و رژیم اشغالگر ، ارتش آن و افرادی که در ارتکاب این جنایت دست داشتند باید محاکمه شوند. این بیانیه همچنین خواستار تعقیب سران اشغالگر در سراسر جهان و ارجاع آنها برای محاکمه در دادگاه های بین المللی شد.
این بیانیه همچنین خواستار همبستگی دولت لبنان با مسأله آوارگان فلسطینی ، بازگرداندن حقوق اقتصادی و اجتماعی آوارگان در لبنان و رفع فشار از آنها شد.
حماس از دوستان ملت فلسطین خواست از آوارگان در اردوگاه های فلسطینی در لبنان برای مقابله با حمله به آمریکا به مساله آوارگان حمایت کنند.
امروز سی و ششمین سالروز کشتار صبرا و شتیلا است که رژیم اشغالگر و شبه نظامیان لبنانی در شانزدهم سپتامبر سال 1982 در اردوگاه صبرا و شتیلا در لبنان مرتکب شدند.

منبع: صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: