X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 21 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 328
تاریخ ثبت : یکشنبه, 21 دی,1399 | 04:38 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 21 دی,1399 | 04:22 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 22 دی,1399 | 02:23 ب.ظ

معضل جدید اروپا و امریکا؛ بی‌اعتمادی مردم به واکسن کرونا

  • معضل جدید اروپا و امریکا؛ بی‌اعتمادی مردم به واکسن کرونا

کشورهای اروپایی و آمریکا در حالی فرآیند واکسیناسیون با واکسن های فایزر و مدرنا را آغاز کرده اند که بسیاری از مردم و کادر درمان این کشورها تمایلی به دریافت واکسن های مذکور ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، این روزها که پاندمی کرونا جهان را دربرگرفته و زمان مشخصی برای پایان یافتن این ویروس، هنوز مشخص نشده، کشورها در سراسر دنیا درصدد هستند تا به واسطه واکسن کرونا اضطراب این بیماری منحوس را کمتر کنند.
این در حالی است که واکسیناسیون بیماری کرونا در هفته‌های اخیر با واکسن‌های «فایزر» و «مدرنا» در برخی از نقاط جهان و به شکل عمده اروپا و آمریکا آغاز شده است.

بر اساس گزارش یورونیوز، دولت‌های اروپایی پس از تولید واکسن کرونا با چالش جدی تری مواجه شدند که آن هم ترغیب و تشویق مردم بی اعتماد به واکسن کرونا برای دریافت این واکسن است.
در حالی که کارشناسان، ریشه کن شدن کرونا را در گرو واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد مردم می‌دانند، اروپایی‌ها بدبین‌ترین و بی اعتمادترین مردم جهان به واکسن کرونا هستند.
بررسی‌های انجام شده در مورد بی اعتمادی به واکسن کرونا در ۱۹ کشور اروپایی نشان می‌دهد، مردم لهستان بی اعتمادترین مردم اروپایی به واکسن کرونا هستند.
پس از لهستان مردم فرانسه، سوئد، آلمان و اسپانیا، در رده‌های بعدی بی اعتمادی به واکسن کرونا قرار دارند.
طبق نظرسنجی های صورت گرفته از هر ۳ فرانسوی یک نفر به واکسن بی اعتماد است، اما بی اعتمادی انگلیسی‌ها به هر نوع واکسن شدید‌تر است.
از سوی دیگر، تردید در مورد دریافت واکسن کرونا در میان پزشکان و پرستاران اروپایی و آمریکایی، روند واکسیناسیون را در این کشور‌ها با چالشی جدی مواجه کرده است.
براساس نظرسنجی انجام شده در آلمان، ۵۰ درصد از پرستاران و ۲۵ درصد از پزشکان اعلام کردند در مورد دریافت واکسن کرونا تردید دارند.
یک نظرسنجی در آمریکا نیز نشان داد، ۲۹ درصد کارکنان بخش درمان این کشور اعلام کردند احتمالا یا قطعا واکسن کرونا را تزریق نخواهند کرد.
در میان کادر درمان در مناطقی از اروپا و آمریکا که واکسیناسیون کرونایی با واکسن‌های «مدرنا» و «فایزر» در آن‌ها در جریان است، ۷۶ درصد این افراد اعلام کردند تمایلی به دریافت واکسن ندارند.
 
ارسال نظر: