X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 20 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 92
تاریخ ثبت : شنبه, 20 دی,1399 | 01:24 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 20 دی,1399 | 12:46 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 20 دی,1399 | 01:29 ب.ظ

هشدار حقوق بشری سازمان ملل به ترامپ

  • هشدار حقوق بشری سازمان ملل به ترامپ

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل، گفت، ترامپ و سایر رهبران سیاسی باید لحن بسیار خطرناکشان را درباره نتایج انتخابات سوم نوامبر ریاست جمهوری آمریکا، کنار بگذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، خبرگزاری رویترز در گزارشی وقایع اخیر کنگره را مورد اشاره قرار دادو نوشت: راوینا شمدسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در پاسخ به سؤوالی درباره مسئولیت شخصی "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا درباره حوادث اخیر و حمله به کنگره، گفت:‌ ما به شدت از اوضاع رخ داده و خشونت‌ها و انزجار از سوی رهبران سیاسی نگران هستیم و از رئیس جمهوری ایالات متحده و سایر رهبران سیاسی می‌خواهیم تا لحن بسیار خطرناک و نادرست خود را که در حال گسترش است، کنار بگذارند.

وی افزود: این نوع لحن از سوی رئیس جمهور تحریک آمیز است و می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

اظهارات سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در پی درخواست روز پنجشنبه "میشل باچلت"، رئیس این دفتر برای انجام تحقیقات کامل و دقیق درباره رویدادهای اخیر در واشنگتن با پنج کشته مطرح شده است.

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین نگرانی خود را نسبت به نمایش دادن نمادهای "برتری جویی سفیدپوستی"یا نژادپرستی در بیرون از کنگره نظیر نمادهای ضد یهودی و پرچم طرفداران برده‌داری در جنگ‌های داخلی آمریکا را بیان کرد و گفت:‌ ما به نمایش در آمدن نمادهای نژادپرستی را محکوم می‌کنیم.
 

ارسال نظر: