X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 14 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 194
تاریخ ثبت : یکشنبه, 14 دی,1399 | 04:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 14 دی,1399 | 03:55 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 14 دی,1399 | 04:06 ب.ظ

گسترش اعتراضات در بحرین با آغاز سالگرد شهادت شیخ نمر

  • گسترش اعتراضات در بحرین با آغاز سالگرد شهادت شیخ نمر


حرکت‌های اعتراضی علیه رژیم آل خلیفه در بحرین با آغاز فعالیت های بزرگداشت پنجمین سالگرد شهادت آیت الله «شیخ نمر باقر النمر» روحانی برجسته عربستان که توسط آل سعود اعدام شد، از سرگرفته می‌شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، فعالیت‌های بزرگداشت پنجمین سالگرد شهادت آیت الله شیخ باقر النمر از دیروز بصورت رسمی آغاز شد و به مدت یک هفته (تا هشتم ژانویه) ادامه می‌یابد.  

بر اساس این گزارش، «ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین» از جریان‌های منتقد رژیم آل خلیفه اعلام کرد: در این مدت یاد و خاطره شهید آیت الله باقر النمر که کارهایش بر اساس دفاع از حق و حقوق بشر و کرامت انسانی بود، گرامی داشته می‌شود و با یادآوری اهداف ایشان، بر این پیام تاکید دارد که مقاومت برای تحقق این اهداف ادامه دارد.  

این بیانیه می افزاید: پنجمین سالگرد شهادت شیخ باقر النمر یادآور تاریخ و فرهنگ اصیل شیعه در " شبه جزیره عربستان" و تاکیدی بر لزوم احیای مفاهیمی است که این روحانی بر آن اصرار کرد و برای آن در طول سالها مقابل رژیم آل سعود و «رویکرد وهابی» آن مقاومت کرد. 

جریان ۱۴ فوریه بحرین در ادامه آورده است:  تردیدی نیست که گرامیداشت شهادت این مجاهد وارسته، اهداف مخالفان سیاسی آل سعود را متبلور و بر کار در جهت حفظ غرور و عزت  که اساس آگاهی سیاسی فرهنگ اسلامی شیعه از جمله تجسم و دفاع از حقوق همه افراد است، تاکید می‌کند. این فعالیت‌ها همچنین نقش ایشان (آیت الله باقر النمر) را در مقابله با ظالمانی که اصرار در تضعیف رویکرد وی داشتند را برجسته می‌کند، زیرا پس از گذشت پنج سال از شهادت این روحانی رویکرد و حرکت وی همچنان ادامه دارد و آل سعود در از بین بردن این اندیشه ناکام مانده است. 

در ادامه بیانیه ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین آمده است: با گرامیداشت این شهادت، مظلومیت شهدا و آنچه به دست رژیم آل سعود که بر اساس خونریزی، عملیات انتقام، تبعیض، فرقه گرایی، محرومیت، حاشیه‌سازی و سیاست خاموش کردن دهان‌ها و انتقام جویی از  شهروندان پایه گذاری شده است، تبلور می‌یابد. 

 

ارسال نظر: