X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 132
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 10 دی,1399 | 02:41 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 10 دی,1399 | 02:26 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 10 دی,1399 | 02:41 ب.ظ

فالک: ترور سردار سلیمانی هزینه‌های آمریکا در جهان را افزایش داد

  • فالک: ترور سردار سلیمانی هزینه‌های آمریکا در جهان را افزایش داد


گزارشگر ویژه سابق حقوق بشر سازمان ملل متحد تأکید کرد: ترور غیرقانونی ژنرال( سردار) سلیمانی، منجر به افزایش هزینه‌های آمریکا در سرتاسر جهان شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «ریچارد فالک» گزارشگر اسبق حقوق بشر سازمان ملل، اظهار داشت :« از ابتدا نیز کاملا مشخص بود که اقدام دولت ترامپ در ترور غیرقانونی ژنرال( سردار) سلیمانی، اساسا قابل دفاع نیست و مولد هزینه‌های زیادی برای آمریکا در سرتاسر دنیا خواهد بود. این هزینه‌ها همچنان به قوت خود باقی است. اکنون شاهد ایجاد نوعی وحدت رویه میان تهران و بغداد  در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستیم. فراتر از آن، نیروهای آمریکایی در عراق و دیگر کشورها نیز امنیت چندانی ندارند.»
طبق گزارش رسالت، استاد بازنشسته حقوق بین‌الملل دانشگاه پرینستون افزود:«پس از عملیات تروری که در بغداد از سوی آمریکا صورت گرفت، این کشور به‌عنوان یک جنایتکار در جهان مورد شناسایی قرارگرفته و حتی متحدان آمریکا نیز جرئت دفاع از این اقدام پرهزینه و وقیحانه را نداشتند. من به همراه عده‌ای دیگر از حقوقدانان در آمریکا، در نامه‌ای صریح به کنگره هشدار دادیم که عواقب و آثار اقداماتی مانند ترور  ژنرال سلیمانی، تا چه اندازه‌ای مولد بحران و هزینه برای آمریکا خواهد بود. »

ارسال نظر: