X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 86
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 10 دی,1399 | 10:23 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 10 دی,1399 | 10:16 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 10 دی,1399 | 10:23 ق.ظ

هشدار حقوق بشری سازمان ملل به سعودی‌ها

  • هشدار حقوق بشری سازمان ملل به سعودی‌ها


سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از حکم فعال زن محبوس سعودی از مقامات ریاض خواست که وی را هرچه زودتر آزاد کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد: «محکومیت لجین الهذلول، فعال برجسته حقوق زنان و مجازات حبس به مدت ۵ سال و ۸ ماه و همچنین بازداشت مستبدانه و خودسرانه وی از دو سال و نیم قبل باعث نگرانی عمیق است. ما می‌دانیم که احتمال آزادی زودهنگام وی وجود دارد و این مساله را به عنوان یک ضرورت فوری خواستاریم».
دادگاه جنایی ویژه عربستان الهذلول را به دست داشتن در تعدادی از "فعالیت های جنایتکارانه" محکوم کرد.
وی به ۵‌سال و ۸ ماه زندان محکوم شد. به نوشته روزنامه سعودی، "سبق"، دادگاه الحتحلول را به اتهام "ارتکاب اقدامات جنایتکارانه" طبق ماده ۴۳ قانون مبارزه با جرائم تروریسم و ​​تأمین مالی آن محکوم کرده است.
طبق گزارش اسپوتنیک، از جمله اتهامات علیه الهذلول می‌توان به تحریک برای تغییر نظام سیاسی عربستان، تلاش برای کمک به طرح‌های خارجی در داخل کشور با هدف آسیب رساندن به نظم عمومی و همکاری با تعدادی افراد و نهادهایی که طبق قانون مبارزه با جرایم تروریسم و ​​تأمین مالی آن مرتکب اقدامات جنایی شده‌اند، اشاره کرد.
قاضی دادگاه مذکور مدعی شده است که متهم به اتهامات مطرح شده علیه خود اعتراف کرده است و اعترافات وی به صورت داوطلبانه و بدون زورگویی و اجبار مستند شد.
 لجین الهذلول مه ۲۰۱۸ به همراه چند فعال دیگر در زمینه حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان بازداشت شد.
ارسال نظر: