X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 177
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 09 دی,1399 | 04:32 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 09 دی,1399 | 04:21 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 09 دی,1399 | 04:32 ب.ظ

مردم بحرین با برگزاری تظاهراتی خواستار آزادی شیخ علی سلمان شدند

  • مردم بحرین با برگزاری تظاهراتی خواستار آزادی شیخ علی سلمان شدند


مردم بحرین در ششمین سالروز بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق دست به تظاهرات زدند و خواستار آزادی این روحانی شیعه شدند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، ششمین سال بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین که بزرگترین حزب مخالف رژیم آل خلیفه است با تظاهرات گسترده‌ای در مناطق مختلف این کشور برگزار شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی علیه رژیم آل خلیفه، خواستار آزادی هر چه سریعتر این روحانی شیعه شدند.

شیخ علی سلمان در روز یکشنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۴ پس از انتخاب دوباره برای تصدی دبیرکلی جمعیت الوفاق، به مقر وزارت کشور بحرین احضار و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.پس از هفت ماه حبس و با وجود درخواست‌های بین‌المللی، در روز ۱۶ ژوئن ۲۰۱۵ دادگاهی در بحرین او را به چهار سال زندان محکوم کرد.

 دبیرکل جمعیت الوفاق  در این دادگاه از اتهام تلاش برای براندازی نظام تبرئه شد؛ اما اتهامات دیگری از جمله توهین به وزارت کشور و دعوت برای سرپیچی از قوانین، به او نسبت داده شد که منجر به صدور این حکم گشت.

سازمان عفو بین‌الملل نیز با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر اینکه علی سلمان زندانی عقیدتی است، اعلام کرد که رژیم بحرین باید فوراً او را آزاد کند.

 از سال ۲۰۱۱ تاکنون بحرین با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است. رژیم آل خلیفه صدها نفر را سلب تابعیت کرده که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور شده اند.

 

ارسال نظر: