X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 123
تاریخ ثبت : دوشنبه, 08 دی,1399 | 05:33 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 08 دی,1399 | 05:16 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 08 دی,1399 | 05:33 ب.ظ

خطیب زاده: شکست تروریسم میراث سردار سلیمانی در منطقه است

  • خطیب زاده: شکست تروریسم میراث سردار سلیمانی در منطقه است


سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: در حال نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار سلیمانی هستیم. ایشان صلح‌سازترین ژنرال منطقه بوده که میراث ایشان شکست تروریسم و چهره‌های خشونت‌بار وهابیسم در منطقه بوده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سعید خطیب زاده امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود با خبرنگاران، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و تبریک سال نو میلادی و میلاد حضرت مسیح (ع)، اظهار داشت: در حال نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار سلیمانی هستیم. ایشان صلح‌سازترین ژنرال منطقه بوده که میراث ایشان شکست تروریسم و چهره‌های خشونت‌بار وهابیسم در منطقه بوده است. افراطی‌گری شکست نمی‌خورد و نخواهد خورد جز با خون‌های پاکی که ریخته شده است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت خارجه برای پیگیری شهادت سردار سلیمانی بیان کرد: وزارت خارجه بعد از این مسئله به صورت تمام قد وارد ماجرا شد. جلسه‌ای در صبحگاه شهادت دریافت شد. اصلی ترین هدف ما روشن شدن ماهیت این اقدام دیپلماتیک بود که با ابزارهای دیپلماتیک این هدف را دنبال کردیم. بیش از پنج نامه و یادداشت رسمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد داده شد.

خطیب‌زاده با بیان اینکه تلاش کردیم با بی‌کیفر ماندن اقدام آمریکا مقابله کنیم، یادآور شد: آمرین این مسئله در دولت آمریکا تا زمانی که در محضر عدالت نیاوریم، متوقف نخواهیم شد. این مسئله بعد از ۲۰ ژانویه نیز پیگیری خواهد شد. بخش مهمی از دیدارهای وزیر خارجه در این باره بوده است. تقریبا هیچ دیدار و تماسی نبوده است که وزیر خارجه در این رایزنی نکند.

وی با بیان اینکه اگر گزارشگر سازمان ملل این اقدام را تروریستی نامید به خاطر گزارش وزارت خارجه بود، عنوان کرد: بیش از چند صد دیدارهای دیپلماتیک با مقامات لشکری و کشوری انجام شده است. نمی‌گذاریم آمرین و عاملین این اقدام در امان باقی بمانند. این موضوعی نیست که دولت و حاکمیت از این مسئله بگذارد. دولت آمریکا تا روز آخر باید پاسخگوی این مسئله باشد.

به گفته این دیپلمات، این بخشی از اقدامات ماست. بخشی از آنها محرمانه بوده و قابل گفتن نیست. بخشی از اقدامات هم برعهده قوه قضاییه است.

وی با تاکید بر اینکه اخراج آمریکا از عراق سند تاریخی و غرور ملت عراق و صدای ناب و خالص عراقی‌ها است، گفت: دیدید یک شرم بزرگ دیگر اتفاق افتاد و یکی از نقاط تیره و تاریک حضور آمریکا در عراق رقم خورد. ترامپ بی‌شرمانه چند نفر از قاتلانی که در عراق کودکان بیگناه و مردم را کشته بودند، مورد عفو قرار داد.

این دیپلمات ارشد با تاکید بر اینکه اینها خنده‌های تلخی برای منطقه و حقوق بشر است، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم کسی بتواند در غرب در ادعای حقوق بشری سر بلند کند. دولت عراق بیش از پیش به مسئولیت خود عمل خواهد کرد. عاملان، آمران و معاونین چه در داخل و چه در خارج از عراق باید به پیشگاه عدالت حاضر شده و مجازات شوند. ما اجازه بی‌کیفر بودن این مسئله را نمی‌دهیم.

 

ارسال نظر: