X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 دی 1399
رئیس فراکسیون حقوق بشر و شهروندی مجلس:
تعداد بازدید خبر : 51
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 02 دی,1399 | 04:49 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 02 دی,1399 | 04:41 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 02 دی,1399 | 04:49 ب.ظ

اروپایی‌ها و آمریکا از حقوق بشر در جهت منافع خود استفاده می‌کنند

  • اروپایی‌ها و آمریکا از حقوق بشر در جهت منافع خود استفاده می‌کنند

رئیس فراکسیون حقوق بشر و شهروندی در مجلس با اشاره به محکومیت ایران از سوی اروپایی‌ها به جهت اعدام «روح‌الله زم»، گفت: اروپایی‌ها و آمریکا از حقوق بشر در جهت منافع خود استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، محمد سرگزی درواکنش به اظهارات مقامات اروپایی درباره محکوم کردن جمهوری اسلامی ایران به جهت اجرای حکم اعدام روح الله زم، گفت: روح الله زم13 اتهام داشت و پرونده وی در مراجع قضایی و در مرحله بدوی و دیوان عالی کشور بررسی و در نهایت حکم اعدام به اتفاق نظر قضات صادر شد. یکی از اتهامات «زم» فساد فی الارض و همکاری با سرویس‌های جاسوسی بوده است. وی بخشی از اطلاعات محرمانه کشور را به طرق مختلف به دست می‌آورده و به سرویس‌های جاسوسی منتقل کرده است.

رئیس فراکسیون حقوق بشر و شهروندی در مجلس شورای اسلامی افزود: اروپایی‌ها و آمریکا همیشه از حقوق بشر به جهت منافع خود و به صورت دو گانه استفاده می کنند. آنها هرجا منافعشان در خطر می‌افتد و کشو‌رها با آنها همکاری نمی کنند، طرف‌های مقابل خود را مورد بازخواست قرار می دهند.

وی تصریح کرد: اگر بحث محکومیت مطرح باشد، اروپایی‌ها باید ترور شهید فخری زاده و سردار سلیمانی را که به عنوان نماینده رسمی برای انتقال پیام به کشور عراق رفته بود و به وضوح توسط آمریکا به شهادت رسید را محکوم کنند و پاسخگوی اقداماتشان باشند.

طبق گزارش خانه ملت، سرگزی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی هیچ گاه قائل به نادیده گرفتن اتهامات یا سرپوش گذاشتن بر اقدامات جاسوسی نیست و اگر کسی جرمی انجام دهد بر اساس پروتکل های قانونی در دادگاه صالحه نسبت به اتهامات وی رسیدگی می‌شود و قضات هم حکم مقتضی را صادر می‌کنند.

برچسب ها:
ارسال نظر: