X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 74
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 02 دی,1399 | 03:39 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 02 دی,1399 | 03:29 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 02 دی,1399 | 03:39 ب.ظ

صدور هزار و ۳۹۰ رای مجازات جایگزین حبس در چهارمحال و بختیاری

  • صدور هزار و ۳۹۰ رای مجازات جایگزین حبس در چهارمحال و بختیاری


رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری از صدور بیش از هزار و ۳۹۰ رای مجازات جایگزین حبس طی هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری از صدور بیش از هزار و ۳۹۰ رای مجازات جایگزین حبس طی هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: آراء جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با تمرکز بر اجرایی شدن ۸ تأسیس تعلیق اجرای حکم، قرار تعویق صدور حکم (ساده)، قرار تعویق صدور حکم (مراقبتی)، نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی، نقض و صدور حکم محکومیت، دوره مراقبت، تأیید حکم با تخفیف مجازات و جزای نقدی روزانه توسط محاکم قضایی استان چهارمحال و بختیاری طی هشت ماهه ابتدایی سال جاری صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری به اهداف اصلی تعیین مجازات‌های جایگزین حبس برای مجرمان اشاره کرد و گفت: مجازات‌های جایگزین حبس دو هدف عمده کاستن از حجم پرونده‌ها در محاکم قضایی و جمعیت کیفری زندان‌ها و کاستن از آثار سوء مجازات زندان بر زندانیان را دارد.

وی با بیان اینکه صدور مجازات‌های جایگزین حبس موجب تحول سیستم قضایی می‌شود، خاطرنشان کرد: آراء صادر شده از جمله شامل الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت، محرومیت از حقوق اجتماعی، نظارت تحت سامانه‌های الکترونیکی و ... می‌شود.
 

بهرامی با تأکید بر استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس اظهار کرد: از طریق صدور مجازات‌های جایگزین حبس دو هدف اساسی محقق می‌شود؛ هم از ورود شخص به زندان جلوگیری شده و هم آسیب‌های وارد بر شخص و خانواده وی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه حقوق جزایی ایران از به کار بستن اصل فردی کردن مجازات‌ها به دنبال رسیدن به اهداف اجتماعی و فردی از جمله بازپروری و برقراری عدالت در جامعه است، افزود: شایسته است همکاران قضایی شاغل در محاکم استان چهارمحال و بختیاری در چارچوب قانون و شرع، تا حد ممکن از اعمال کیفر خودداری کرده و از ظرفیت نهاد‌های ارفاق‌آمیز در قانون مجازات اسلامی مانند مجازات‌های جایگزین استفاده کنند.

ارسال نظر: