X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 141
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 02 دی,1399 | 11:30 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 02 دی,1399 | 11:00 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 02 دی,1399 | 11:31 ق.ظ

الهیان: ژست حقوق بشری به اروپایی‌ها نمی‌آید

  • الهیان: ژست حقوق بشری به اروپایی‌ها نمی‌آید

 

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به قطعنامه ضدحقوق بشری پارلمان اروپا، حمایت کشورهای اروپایی از سازمان‌های تروریستی و سرکوب معترضین را یادآور شد و گفت: ژست حقوق بشری به این کشورها نمی‌آید، آنها حتی به مفاد منشور ملل متحد هم وقعی نمی‌نهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعنامه ضدحقوق بشری پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: موضع کشورهای اروپایی در مورد حقوق بشر و بیانیه‌ای که منتشر کردند کاملا سیاسی و غیرمنصفانه است. آنها در امور داخلی ایران مداخله کردند. جرم روح الله زم مشخص بود و پرونده وی منصفانه بررسی و مجازات شده است.

وی افزود: اروپایی‌ها ضمن دخالت در امور داخلی ایران، موضوعاتی را در قطعنامه خود آوردند که خلاف منشور ملل متحد است. این بیانیه در حالی صادر شد که کشورهای اروپایی در ارتباط با ترور دانشمند ایرانی  شهید فخری زاده سکوت کردند و ترور دانشمند هسته‌ای را محکوم نکردند اما برای مجرمی که جرمش اثبات شده اینگونه سینه چاک کرده و بیانیه صادر می‌کنند.

الهیان تاکید کرد: استانداردهای دوگانه حقوق بشری متاسفانه مسئله حقوق بشر را در منظر افکار عمومی جهان لوث کرده است، نخبگان و افکار عمومی جهان متوجه این تناقض‌ها در مواضع حقوق بشری هستند. این کشورها در شرایطی مجازت یک مجرم امنیتی که جرمش جاسوسی بوده را محکوم می‌کنند که از سازمان‌ها  تروریستی هم حمایت کردند، سازمانی که 17 هزار ایرانی را به شهادت رسانده و اروپایی‌ها  به این سازمان تروریستی پناه دادند و از عملکرد آنها دفاع می‌کنند.

 طبق گزارش خانه ملت، وی یادآور شد: کمیته حقوق بشر مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا اعتراض خود را نسبت به قطعنامه ضد حقوق بشری مطرح کرد. همچنین به این رویکرد غیرحقوقی اشکالاتی وارد دانست. این کشورها بهتر است به رعایت حقوق بشر در امور داخلی خود یا مسائلی مانند اعدام‌ها و سرکوب معترضین در کشورهایی چون فرانسه بپردازند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ژست حقوق بشری خیلی به این کشورها نمی‌آید و بهتر است که با موضع منصفانه و غیرسیاسی مسائل را دنبال کنند. ما در نامه‌ای که به پارلمان اروپا زدیم، تناقضات و محورهای نقض حقوق بشر در کشورهای اروپایی را هم مطرح کردیم.

ارسال نظر: