X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 دی 1399
تعداد بازدید خبر : 135
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 02 دی,1399 | 10:07 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 02 دی,1399 | 09:49 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 02 دی,1399 | 10:07 ق.ظ

کاشت ۷ هزار و ۳۰۰ اصله نهال توسط محکومان جایگزین حبس در گلستان

  • کاشت ۷ هزار و ۳۰۰ اصله نهال توسط محکومان جایگزین حبس در گلستان

مسئولان منابع طبیعی استان گلستان خواستار بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت محکومان مجازات‌های جایگزین حبس در امور جنگل‌کاری و بوته کاری شدند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان اظهار داشت: مسئولان منابع طبیعی استان گلستان در نامه‌ای به دادگستری این استان با استقبال از پذیرش متهمان مجازات‌های جایگزین حبس که به خدمات عمومی رایگان مانند کاشت نهال، پاکیزگی جنگل‌ها و محیطبانی مکلف شده اند خواستار بهره مندی بیشتر از ظرفیت این متهمان در منابع طبیعی استان گلستان شد.

وی افزود: به گفته مسئولان منابع طبیعی استان گلستان از ظرفیت متهمانی که مکلف به خدمات عمومی رایگان شده اند برای کمک به بوته کاری در مراتع بیابان زدایی بهره خواهند برد.

 رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در فصل درختکاری سال گذشته ۷ هزار و ۳۰۰ اصله نهال توسط محکومان جاگیزین حبس و با نظارت کارشناسان منابع طبیعی در جنگل‌ها و مراتع استان گلستان کاشته شد. بر اساس حکم دادگاه محکومان ۳ تا ۵ سال کار آبیاری و نگهداری از این نهال‌ها را برعهده دارند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها در راستای اجرای قانون مجازات جایگزین حبس گفت: از همکاری دستگاه‌های پذیرنده محکومان جایگزین حبس استقبال می‌کنیم و این تعامل دو سویه علاوه بر کمک به اجرای بهتر این قانون که در راستای اصلاح مجرمان است، از آسیب‌های اجتماعی ناشی از زندان که می‌تواند گریبانگیر خود فرد و اعضای خانواده اش شود، جلوگیری می‌کند.


هاشمیان با تاکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاه ها در راستای اجرای قانون مجازات جایگزین حبس گفت: از همکاری دستگاه های پذیرنده محکومان جایگزین حبس استقبال می کنیم و این تعامل دو سویه علاوه بر کمک به اجرای بهتر این قانون که در راستای اصلاح مجرمان است ، از آسیب های اجتماعی ناشی از زندان که می تواند گریبانگیر خود فرد و اعضای خانواده اش شود ،  جلوگیری می کند.

طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان، وی تاکید کرد: استفاده از مجازات جایگزین حبس به معنی آسان گرفتن به مجرمان خطرناک نیست و در جرایم خشن و جرایمی که پای جان ، مال  و ناموس مردم و امنیت جامعه در میان است نگاه قانونگذار و رویکرد قضات، سختگیرانه است.

گفتنی است استان گلستان یکی از استان های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین حبس است و نهال کاری، پاکیزگی محیط زیست و حاشیه جنگل‌ها، کمک به بهسازی مدارس، حرفه آموزی و ارائه خدمات عمومی رایگان به مردم در شهرداری‌ها از جمله آرایی است که قضات برای محکومین فاقد سابقه کیفری که جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده‌اند، به جای زندان صادر کرده‌اند.

ارسال نظر: